سنندج؛

گردنه صلوات آباد سنندج به بزرگراه ارتقاء پیدا می کند

استاندار کردستان از ارتقاء محور گردنه صلوات آباد سنندج به بزرگراه (چهار خطه) خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عبدالمحمد زاهدی گفت: این مسیر به طول 21 کیلومتر با اعتبار بیش از 310 میلیارد ریال چهار خطه می شود و می تواند نقش مهمی در روان سازی تردد و کاهش تصادفات داشته باشد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده عملیات تعریض این محور تا تابستان 1397 به پایان می رسد و با تکمیل هر قطعه از آن، همزمان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
زاهدی گفت: عملیات تعریض این محور از سال گذشته شروع شده و پنج دهنه تونلی که در این مسیر قرار دارند، به مسیر رفت تبدیل شده و مسیر برگشت به صورت کنارگذر احداث می شود.
استاندار کردستان افزود: هم اکنون عملیات احداث کنارگذر و تعریض محور در حاشیه چهار دهنه تونل آغاز شده و برای تونل نخست از سمت سنندج نیز سه گزینه پیشنهاد شده که پس از انجام مطالعات بیشتر یکی از گزینه ها انتخاب می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز گفت: این مسیر 21 کیلومتری در مجموع در سه قطعه به پیمانکار واگذار شده و تجهیز کارگاه و شروع پروژه از اسفندماه شروع شده است.
شهرام ملکی افزود: برای احداث این پروژه از پیمانکاران بومی استفاده شده و همین امر باعث شده که پیشرفت پروژه تسریع پیدا کند.
وی اضافه کرد: 11 کیلومتر از این پروژه در سال جاری به بهره برداری می رسد و 10 کیلومتر باقی مانده در سال 97 مورد بهره برداری قرار می گیرد.
گردنه صلوات آباد به طول 21 کیلومتر در پنج کیلومتری نخست بزرگراه سنندج - همدان واقع شده و از گردنه های سخت گذر استان به شمار می رود.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.