کرمان؛

آغاز مسابقات سراسری انتخابی و قهرمانی تنیس استان

مسابقات سراسری انتخابی و قهرمانی تنیس خاکی در 4 رده سنی 18، 16، 14، 12 دختران و پسران از امروز در سراسر استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میر مجتبی فضل جو، دبیر هیأت تنیس استان کرمان گفت: این مسابقات به شکل سراسری و هماهنگ در 8 گروه از امروز جمعه در سراسر استان آغاز شدند.

وی با اعلام اینکه اولین بار است که مسابقات به این شکل و به صورت هماهنگ اجرا می شوند، پیش بینی کرد: در هر گروه از رده های سنی، بین 30 تا 35 بازیکن استانی و در مجموع نزدیک به 300 نفر شرکت کنند.

فضل جو افزود: این رقم بی نظیری در بحث مشارکت بازیکنان در مسابقات استانیست که تاکنون سابقه نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: قرار بود این مسابقات به شکل فستیوال و جشنواره برگزار شوند که به علت پاره ای از مشکلات نشد اما همزمان با برگزاری مسابقات انتخابی استان، کارگاه های آموزشی مربیان و داوران با هدف بالا بردن و آموزش روش های نوین دست اندرکاران تنیس در حال برگزاری است.

فضل جو تصریح کرد: باز آموزی و ارائه روش های نوین داوری توسط آقای آرمین آزاد پور، داور ملی و بین المللی کرمانی، روش های آموزشی نوین مربیگری و کلاس های تداوم روانی در ورزش تنیس از جمله ی کلاس های آموزشیست که با حضور 20 منتخب داوری و مربیگری از سراسر استان توسط کارشناسان تنیس در حال انجام است.

دبیر هیأت تنیس استان کرمان یادآور شد: برای اولین بار مسابقات استانی به گونه ای طراحی شده که بازیکنان بازنده تا 3 مرحله بتوانند در مسابقات شرکت کنند و بدین ترتیب فرصت بیشتری برای کسب موفقیت در اختیار آنها قرار گیرد تا بتوانند حداقل در اردوی آمادگی تیم های استان حضور داشته باشند و بخت خود را بیازمایند.

فضل جو در بخش دیگری از سخنانش به اردوهای آمادگی استان برای مسابقات کشوری اشاره کرد و افزود: این کار در 2 تا 3 مرحله به منظور انتخاب و آماده شدن بهترین ها برگزار می شود تا صددرصد در یکی از دو سکوی اول تا دوم کشور ارتقا پیدا کنیم چرا که بستر و نیروی آماده وجود دارد، تنها نیاز به برنامه ریزی بود که در حال حاضر انجام و در مرحله عملیاتی هستیم.

وی با اعلام اینکه از مسابقات استانی تا برگزاری مسابقات کشوری فرصت زیادی داریم، خاطرنشان کرد: تمام هدفمان آمادگی صد درصد و انسجام پیش از موعد تیم هایمان برای مسابقات کشور است که این روش عملیاتی سبب آمادگی خود بخود بازیکنان در مسابقات تورنمنت و بین الملللی نیز می شود.

فضل جو تصریح کرد: هدفمان رسیدن به عدد 3 نفر، طی امسال در اردوها و تیم های ملی بود که از ابتدای امسال یک بازیکن دختر صد در صد و با مقام آسیایی همراه تیم ملی داشتیم و دو نفر دیگر نیز بزودی نتیجه خود را می دهند و این موفقیت پیش از موعد مقرر و تعیین شده برای تنیس استان کرمان خواهد بود.

وی یادآور شد: در هر حال، امسال برای رسیدن به اهدافمان، نیازمند کار سخت و منسجم تر هستیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار