اصفهان؛

هرچه قدر دانش بهداشتی بیشتر باشد قطعاً بهداشت مردم بهتر خواهد بود

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در هفته سلامت مردم می‌توانند دانش بهداشتی خود را ارتقا دهند و شعار زندگی سالم با نشاط و امید در ایران برای هفته سلامت در نظر گرفته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید صانعی ظهر امروز در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان اظهار کرد:  از اول تا 7 اردیبهشت هفته سلامت گرامی داشته می‌شود و علاوه بر کشور ما در سایر کشورهای جهان هم روز بهداشت ارج نهاده می‌شود که فعالیت‌هایی در آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: در هفته سلامت علاوه بر گزارشاتی که مسؤولان بهداشت استان در اختیار مردم می‌گذارند برنامه‌های جالبی اعم از برنامه‌های آموزشی و تفریحی در مناطق مختلف استان اصفهان به مرور در این هفته برگزار خواهد شد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اهمیت پیشگیری بر درمان یا بهداشت بر درمان بر اساس آموزه‌های دینی ما و تحقیقات متعدد در این زمینه موضوع شناخته شده‌ای است که نیاز به توضیح ندارد و امروز مقوله بهداشت شامل بهداشت جسمی و بهداشت روحی و روانی هم می‌شود و در این خصوص برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باید به لحاظ ذاتی پاسخگوی وظایف بهداشت در استان باشد اما به تنهایی از پس این همه وظیفه بر نمی‌آید و همه باید با رعایت بهداشت فردی در مکان‌های مختلف با تمام نهادها همکاری داشته باشند.

صانعی با بیان اینکه هرچه قدر دانش بهداشتی بیشتر باشد قطعاً بهداشت مردم بهتر خواهد بود، گفت: در این هفته مردم می‌توانند دانش بهداشتی خود را ارتقا دهند و شعار زندگی سالم با نشاط و امید در ایران برای هفته سلامت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه قطعاً علاوه بر سلامت جسمی سلامت روحی و امید به آینده لازمه یک زندگی سالم امروزی در هر نقطه از دنیا است، گفت: تحرک بدنی تفریحات سالم و فعالیت‌های گروهی شعار امروز بود که همایش پیاده‌روی خانوادگی از فعالیت‌هایی بود که امروز برگزار شد و این پیاده‌روی نمادین این است که در طول سال هم فعالیت‌های این چنینی داشته باشیم و سلامتمان را تضمین کنیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد: تفریحان سالم و با نشاط مانند فعالیت‌های هنری و ورزشی است و اگر گروهای کوچک خانوادگی هم‌ محله‌ای و غیره ایجاد شود و فعالیت‌هایی را برنامه‌ریزی کنید ضریب ان به مراتب بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه غذای سالم و جامعه سالم شعار فرداست، عنوان کرد: به طور کلی تمام فرایندهای تولید مواد غذایی توسط ارگان‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت انجام می‌شود.

صانعی ادامه داد: سفیران سلامت و نهادهای اجتماعی شعار روز یکشنبه است که دانشگاه علوم پزشکی همکاری‌های خوبی را در این زمینه با آموزش و پرورش داشته است که دانش آموزان سفیران سلامت هستند و در مدارس آن‌ها برنامه‌هایی با توجه به این موضوع برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: روز دوشنبه طرح تحول سلامت و ارتقای کیفیت زندگی شعارش است که در این طرح بسیار وضعیت بیمارستان‌ها بسیار بهتر شده‌اند که از جمله آن‌ها نی توان به اضافه نمودن تخت و تجهیز آن‌ها اشاره کرد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: سه شنبه و چهارشنبه با عنوان هنر و رسانه و سلامت فعالیت‌های بسیار خوبی انجام می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با رسانه‌های اصفهان هم همکاری‌های خوبی را داشته است که اطلاع‌رسانی‌های بسیار خوبی هم در این خوزه انجام‌شده است.

وی اظهار کرد: نهاد خانواده با مسؤولیت‌های اجتماعی عنوان شعار روز پنجشنبه است که امروزه اعتیاد به سیگار و مواد افیونی از تهدیدات اجتماعی و بهداشتی هستند.

صانعی در پایان ابراز کرد: هزار و ۵۰۰ خدمت جدید به مردم پس از اجرای طرح تحول سلامت ارائه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پرداخت تنها ۳ درصد هزینه بستری در بیمارستان توسط روستائیان و ۶ درصد شهری‌ها اشاره کرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.