تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با رئیس جمهور تاتارستان:

آستان قدس رضوی آماده توسعه روابط با جمهوری تاتارستان است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در حوزه‌های پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های امام رضا(ع) و علوم اسلامی رضوی، ایجاد فرصت مطالعاتی برای اساتید دانشگاه‌های تاتارستان می‌تواند با جمهوری تاتارستان همکاری مشترک داشته باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،و به نقل از آستان نیوز، رستم مینیخانوف نماینده پوتین در امور مسمانان و رئیس‌ جمهور تاتارستان در رأس هیئتی عالی رتبه عصر امروز پنجشنبه (31 فروردین‌ماه 96) با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در این دیدار، مذهب مشترک را مهم‌ترین عامل در احساس قرابت و نزدیکی جمهوری اسلامی ایران با ملت تاتارستان دانست و اظهار داشت: رابطه نزدیک جمهوری اسلامی ایران و تاتارستان تنها به سبب همسایگی و حسن همجواری این دو کشور نیست، بلکه ریشه در باورها و اعتقادات مذهبی و اسلامی مشترک دارد.
 
وی با تأکید بر اینکه اشتراکات و اعتقادات عمیق میان دو ملت نوید بخش تعمیق هرچه بیشتر روابط دوستانه در آینده است، بیان کرد: بی‌تردید اراده رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران بر گسترش هرچه بیشتر روابط میان دو کشور است؛ امروز ایران اسلامی با جمهوری تاتارستان و روسیه ارتباط دوستانه بسیار نزدیکی دارد و ان‌شاءالله شاهد تعمیق هرچه بیشتر این روابط در آینده خواهیم بود.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: آستان قدس رضوی در حوزه‌های پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های امام رضا(ع) و علوم اسلامی رضوی، ایجاد فرصت مطالعاتی برای اساتید دانشگاه‌های تاتارستان و در عرصه‌های توریست سلامت، زیارت و علمی می‌تواند با جمهوری تاتارستان همکاری مشترک داشته باشد.
 
وی با اشاره به این مطلب که آستان قدس رضوی یکی از بزرگترین و غنی‌ترین منابع خطی را در کتابخانه مرکزی خود فراهم آورده است، تصریح کرد: این امکان وجود دارد که کتاب‌های نفیس و برگزیده کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به زبان‌های روسی و تاتاری ترجمه بشود تا مردم تاتارستان با سهولت بتوانند از این منابع بهره‌مند شوند.
 
رئیسی در ادامه آستان قدس رضوی را ملجأ و پناهگاه مسلمانان و محل آرمش بخش اضطراب‌ها دانست و تصریح کرد: بارگاه مطهر امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) سالانه میزبان 30 میلیون زائر است و در لحظه تحویل سال حدود 4 میلیون نفر در صحن و سرای ملکوتی در جوار حضرت ثامن الحجج(علیه‌السلام) حضور یافتند.
 
همچنین در این دیدار رئیس‌ جمهوری تاتارستان ضمن تشکر از میهمان نوازی مردم و مسئولان ایران اسلامی بر گسترش هرچه بیشتر روابط با آستان قدس رضوی تأکید و خاطر نشان کرد: اکثریت مردم جمهوری خودمختار تاتارستان مسلمان هستند و به همین سبب زمینه برای گسترش هرچه بیشتر روابط با ایران اسلامی و آستان قدس رضوی وجود دارد.
 
رستم مینیخانوف با تجمید از کتابخانه و موزه مرکزی آستان قدس رضوی، گفت: عظمت، شکوه و غنای کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نشان دهنده جایگاه فرهنگ، ادب و هنر در نزد ملت بزرگ ایران است و جمهوری تاتارستان خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط این کتابخانه با مراکز فرهنگی و علمی کشور خود است.
 
گفتنی است قبل از این دیدار نماینده پوتین در امور مسلمانان به همراه هیأت همراه به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف شدند و از کتابخانه آستان قدس بازدید کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.