ضرورت پیوست فرهنگی پاسخ به دغدغه مردم است

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه تأکید بر ضرورت پیوست فرهنگی پاسخ به دغدغه مردم است، افزود: در مباحث شورای فرهنگی مسئولین باید با ارائه راهکار در جلسه حاضر باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه در جلسه شورای فرهنگی عمومی که صبح امروز در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان برگزار شد گفت: توصیه‌های مهم و مکرر مقام معظم رهبری در خصوص لحاظ نمودن اهمیت و نقش فرهنگ در برنامه‌ریزی، در واقع موضوع سرنوشت سازی است که در هر شرایط باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
وی در ادامه افزود: با نگاه به اوضاع و احوال مسائل فرهنگی جامعه، درک این مسئله چندان سخت نیست؛ که در مسائل فرهنگی سستی و سهل‌انگاری صورت گرفته است.
امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اوضاع فرهنگی در مناطق تفریحی و گردشگری در استان، گفت: سهل‌انگاری در این حوزه آثار و عواقب مخربی داشته است و به‌سادگی نمی‌توان از کنار این مسئله گذشت.
رئیس شورای فرهنگی عمومی استان تأکید کرد: چنانچه بتوانیم پیوست فرهنگی را در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی ادغام کنیم شاهد یک تحول بزرگ در فضای شهری خواهیم بود.


وی با انتقاد از تعریف نشدن پیوست فرهنگی در مناطق تفریحی و گردشگری خطاب به مسئولین تأکید کرد: برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات و معضلات در مناطق تفریحی و گردشگری و پروژه‌هایی که در حال ساخت است باید دارای پیوست فرهنگی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی تأکید کرد: قبل از بازگشایی پارک و فضای تفریحی و گردشگری باید فضاسازی فرهنگی صورت گیرد.
امام‌جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی نظیر تفرجگاه تفریحی، تله‌کابین، شهربازی که ایجاد می‌شود، باید همراه با پیوست فرهنگی باشد در این موارد نباید مسائل فرهنگی را نادیده بگیریم.


رئیس شورای فرهنگی عمومی استان گفت: اینکه وقت بگذاریم برای موقعیت‌یابی و تجهیز با پیشرفته‌ترین وسایل برای یک فضای تفریحی، ولی پیوست فرهنگی را رعایت نکنیم این ظلم به جامعه است.
امام‌جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: میزان حساست مسئولین و مردم نسبت به مسائل فرهنگی پایین آمده و مسائل فرهنگی موجود در جامعه به‌راحتی نادیده گرفته‌شده است.
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه تأکید بر ضرورت پیوست فرهنگی پاسخ به دغدغه مردم است، افزود: در مباحث شورای فرهنگی مسئولین باید با ارائه راهکار در جلسه حاضر باشند اینکه بیان شود کارهای فرهنگی و آسیب‌شناسی کی؟ کجا؟ و از چه طریقی باید برطرف شود.
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: باید در کار فرهنگی کار انقلابی و جهادی صورت گیرد و مسائل و مشکلات را کاربردی حل کنیم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.