کرمان؛

معاون ظریف : بحثهای حاشیه ای درخصوص برجام مغایر ولایتمداری است

معاون امورکنسولی وزیر امور خارجه گفت موضوع برجام هیچ احتیاجی به بحثهای جانبی ندارد زیرا تمام مطالب از آغاز کار با نظر رهبر معظم انقلاب انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حسن قشقاوی در اولین جلسه شورای روابط خارجی استان کرمان با موضوع سیاست خارجی و اقتصاد مقاومتی افزود اگر در ولایتمداری خود محکم باشیم نیازی به این بحث های حاشیه ای در خصوص وجود ندارد . وی گفت نقد مقام معظم رهبری در خصوص برجام مربوط به بدعهدی طرف خارجی است و فرمایشات ایشان در خصوص تیم مذاکره کننده روشن و واضح است و همیشه تیم مذاکره کننده ایرانی را مورد لطف قرار داده اند.
معاون وزیر امور خارجه گفت : ایران به تعهدات خود پایدار بوده و دولت جدید امریکا باید برجام را که یک توافق محکم بین المللی است قبول کند.معاون امور کنسولی وزیر امور خارجه همچنین مذاکرات هسته ای را با دوران دفاع مقدس مقایسه کرد و گفت گرچه مذاکرات هسته ای قابل قیاس با هشت سال دفاع مقدس نیست اما به لحاظ شکلی همان گونه که در دفاع مقدس بسیاری از عملیاتها موفقیت امیز بود و در برخی از آنها با شکست مواجه میشدیم مذاکرات هسته ای هم شکل مشابه ای داشت و در این مسیر تپه هایی فتح شد و گاهی با مشکلاتی مواجه شدیم.
وی با اشاره به اینکه ممکن است بسیاری از بندهای توافق برجام هنوز عملیاتی نشده باشد، گفت: فراموش نکنیم بسیاری از بندهای قطعنامه پایان جنگ هشت ساله هم عملیاتی نشده است.
قشقاوی گفت: بعد از برجام وضعیت گسترش توریسم، مبادلات اقتصادی و برخوردها در کشورهای مختلف نسبت به ایران بسیار تفاوت کرده است.
معاون کنسولی وزیر امور خارجه با اعلام اینکه آغاز مذاکرات هسته‌ای برای نخستین بار با سفر بنده به مسقط پایتخت عمان و برای آزادی اقای "تاجیک" دیپلمات ایرانی در انگلیس شروع شد گفت : برجام در گشایش سیاسی، شکستن تحریم ها و شکستن بایکوت جهانی ایران یک امر ضروری بود همانگونه که پذیرفتن قطعنامه ۵۹۸ و توافق ما با طرف خارجی توافق بسیار مهمی بود.
قشقاوی گفت: مجموع ثروت شش میلیون ایرانی در خارج از کشور بالای ۱۰۰۰ میلیارد دلار است و با توجه به طرح تسهیل ورود ایرانیان خارج از کشور که مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، از ورود همه ایرانیان مقیم خارج به ایران حمایت می شود.
معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه همچنین گفت: امنیت خودمان را مرهون ایثارگری‌های حاج‌قاسم‌ها می‌دانیم که باعث مذاکرات قدرتمندانه در روابط خارجی می‌شوند.
امروز با حضور معاون کنسولی وزیر امور خارجه ، دفتر صدور ویزا در فرودگاه کرمان افتتاح شد .
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار