ساری،

احیا 400 هکتار از اراضی موقوفات مازندران

400 هکتار از اراضی موقوفات با اجرای 210 حکم قضایی در مازندران احیا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 210 مورد از احکام صادره به‌نفع موقوفات مازندران طی سال 95 در استان اجرا شد، گفت: این احکام اجرایی شده منجر به احیای بیش از 400 هکتار از اراضی موقوفات در مازندران شده است.

وی افزود: حفاظت و حراست از موقوفات وظیفه ذاتی سازمان اوقاف است و در این راستا با هیچ شخص حقیقی و حقوقی مماشات نمی‌کند و فقط در راستای عمل به وظایف شرعی و قانونی خود عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه اوقاف در راستای حفظ موقوفات یک مسؤولیت شرعی و قانونی بر عهده دارد که به اصول آن پایبند است، گفت: تعامل با تمامی نهادها، سازمان‌ها و اشخاص در راستای زنده نگه‌داشتن نیت موقوفه وظیفه اوقاف است و در راستا با همه مسؤولان تعامل سازنده دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اوقاف در راستای وظایف شرعی و قانونی از یک متر موقوفه گذشت نمی‌کند، افزود: کمکاری در حفظ موقوفات وظیفه شرعی بر عهده متولی موقوفه می‌گذارد و باید از تمامی اراضی موقوفات طبق نظر واقف حفاظت و حراست شود.

علیزاده با اشاره به اینکه اوقاف در راستای حفاظت از موقوفات برخی پرونده‌های دعاوی در محاکم قضایی دارد که مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: طی سال گذشته 393 پرونده دعاوی موقوفات مازندران در محاکم قضایی تعیین و تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه 210 مورد از احکام صادره به‌نفع موقوفات مازندران طی سال 95 در استان اجرا شد، افزود: این احکام اجرایی شده منجر به احیای بیش از 400 هکتار از اراضی موقوفات در مازندران شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار