یزد؛

مجمع استانی سلامت برای نخستين بار در يزد

برای نخستين بار يزد مجمع استانی سلامت برگزار شد.

 محمد حسن لطفی  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  ضمن ارائه ی گزارش از دستاوردهای دانشگاه با اجرايی شدن طرح تحول نظام سلامت گفت: در حال حاضر در ٣٤٩ نقطه ی استان، خدمات فعال بهداشتی و درمانی به مردم ارائه می شود.
 
لطفی افزود: با راه اندازی سامانه ی يكپارچه ی  بهداشتی و تشكيل پرونده ی الكترونيك، تاكنون اطلاعات بيش از ٤٥ درصد جمعيت استان جمع آوری و ثبت شده است.
 
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تصريح كرد: در حوزه ی درمانی، تعداد ١٤ بيمارستان در بخش دانشگاهی با برخورداری از دو هزار و ١٠٠ پرستار و ٤١٧ پزشك متخصص و هفت بيمارستان در بخش خصوصی فعاليت می كنند.

 معاون بهداشتی دانشگاه افزود: در حال حاضر تعداد دو هزار و ٥٧٢ تخت بيمارستانی  فعال در استان وجود دارد كه ٦٢ درصد مربوط به بخش دولتی و ٣٨ درصد مربوط به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به دستاوردهای دانشگاه در حوزه ی فناوری و پژوهش گفت: دانشگاه علوم پزشكی يزد در سه سال اخير رتبه های قابل توجهی در اين حوزه كسب كرده و هم اكنون ١٨ مجله علمی- پژوهشی در اين حوزه منتشر می شود كه برخی نمايه ی isi  و برخي نمايه ی pubmed شده است.

لطفی با اشاره به جايگاه دانشگاه در حوزه ی آموزش گفت: دانشگاه علوم پزشكی يزد در سال ٩٤ رتبه ی هشتم و در سال ٩٥ رتبه ی چهارم كشوری را در بين دانشگاههای علوم پزشكی سراسر كشور در حوزه ی آموزش اخذ كرده است.

نخستين مجمع استانی سلامت به دنبال اولين مجمع ملی سلامت در سال گذشته، صبح امروز در استان يزد برپا شده است.

اين مجمع به منظور تببين و ابلاغ سياست های كلی سلامت استان در سال جاری تشكيل شده است.
 
همزمان با هفته ی سلامت نخستين مجمع استانی سلامت با حضور متوليان سلامت استان، فرمانداران، ائمه ی جمعه، مديركل امور خيرين وزارت بهداشت، قائم مقام وزير بهداشت در امور مشاركتهای مردمی و استاندار يزد برگزارشد.

 انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار