مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد؛

تحصیل ۸۰ هزار بانوی طلبه در ۵۰۰ مدرسه علمیه کشور

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بیش از ۸۰ هزار خواهر طلبه در ۵۰۰ مدرسه علمیه به تحصیل اشتغال دارند و نزدیک به ۱۰۰ هزار بانوی فارغ‌التحصیل حوزوی به ارشاد مردم فعالیت دارند.

تحصیل ۸۰ هزار بانوی طلبه در ۵۰۰ مدرسه علمیه کشور
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود‌رضا جمشیدی، ظهر امروز در اختتامیه همایش مدیران و موسسان حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، با اشاره به مردمی بودن علمای سلف اظهار داشت: اگر نگاه عمیقی در جامعه داشته باشیم متوجه می‌شویم که بسیاری از مراکز خدماتی و درمانی را علما تاسیس کردند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به معضل حاشیه نشینی افزود: یکی از راه‌های موثر برای تغییر فرهنگ و اثرگذاری بردن حوزه‌های علمیه در قلب این مناطق حاشیه‌ای است.
 
وی با بیان اینکه انقلاب مولود حوزه است، گفت: آرمان‌ها و ارزش‌های حوزه و انقلاب مشترک است و اگر بخواهیم انقلاب را از حوزه بگیریم سبب انزوای هر دوی آنها می‌شود.
 
جمشیدی با اشاره به پیش تازی حوزویان در همه عرصه‌های مهم کشور تصریح کرد: همان‌طور که تعداد شهدای طلبه دوران جنگ از همه اقشار دیگر بیشتر بود امروز هم تعداد شهدای مدافع حرم به مراتب بیشتر از بقیه اقشار جامعه است.
 
وی با اشاره به اینکه اگر آسیب‌ها در وهله اول چاره نشود تبدیل به آسیب‌های درجه یک می‌شود، تاکید کرد: در استان‌ها و مناطقی که خواهران طلبه ما وارد عرصه شده‌اند آمار آسیب‌های اجتماعی به طور چشمگیری خصوصا در رابطه با طلاق و خودکشی کاهش یافته است.
 
رئیس حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه امروز تولید علم تنها به مردان جامعه اختصاص ندارد تصریح کرد: روزانه 9 هزار طلبه خواهر در شبکه‌های مجازی در یک گستره تولید علم می‌کنند.
 
جمشیدی ادامه داد: 37 هزار جریب از خواهران حوزوی در شبکه‌ها و سامانه‌های تبلیغی اعلام آمادگی کرده‌اند، و قریب به 30 هزار بانوی طلبه روزانه در آموزش‌و‌پرورش کشور در کارهای  تبلیغی فعالیت می‌کنند.
 
وی گفت: هم اکنون 80 هزار بانوی طلبه در 500 مدرسه علمیه مشغول تحصیل هستند و بیش از 100هزار خواهر فارغ‌التحصیل در کشور وجود دارد.
 
انتهایی پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار