کاهش فقر و نابرابری با رشد اقتصادی

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: بدون رشد اقتصادی نمی‌توان با فقر و نابرابری مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در دومین کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در استان لرستان در حال برگزاری است گفت: لرستان در طول تاریخ پرشکوه ملت ایران نقش بی‌نظیری در دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها و دفاع از شرافت، عزت و کرامت ایران اسلامی داشته است.

وی افزود: امسال سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام‌گذاری شده که سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر مبنای درک و شناخت عمیقی از  مشکلات، چالش‌ها و آسیب‌های اقتصاد ایران طرحی شده و هدف آن این است که ضمن اصلاحات ساختاری و نهادی در اقتصاد ایران زمینه را برای دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار فراهم کند، رشدی که بتواند عزت، کرامت و سربلندی ملت ایران را در برداشته باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: بدون رشد اقتصادی مستمر و بالا و بدون ارتقا توان تولید کشور امکان تأمین معیشت مناسب، تأمین کرامت و عزت برای مردم شریف ایران وجود ندارد.

وی افزود: بدون رشد اقتصادی با فقر و  نابرابری نمی‌توان مقابله کرد و بدون رشد اقتصادی مناسب و تولید رشد یابنده نمی‌توان از جایگاه مناسبی در عرصه بین‌المللی برخوردار بود.

طیب نیاگفت: در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار به‌عنوان یک اولویت راهبردی برای نظام اقتصادی ایران انتخاب‌شده است.

وی افزود: از طریق این رشد اقتصادی است که می‌توان  عدالت را در کشور حاکم کرد و منافع رشد را  به‌طور متعادل و متوازن در استان‌های مختلف و بین آحاد مردم توزیع  کرد و از طریق رشد پایدار است که می‌توان اشتغال مولد را برای جوانان جویای کار کشور  فراهم کرد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.