اردبیل؛

628 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور فعالیت می کنند

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی در کشور در سه سال اخیر از 300 مرکز به 628 مرکز افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قربانعلی افشانی در جمع مدیران پژوهش سراهای دانش آموزی استان اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته 80 میلیارد ریالاعتبار جهت تقویت و تجهیز و کیفیت بخشی به فعالیت این مراکز ابلاغ شده است.

وی افزود: هدف از ایجاد این مراکز هدایت دانش آموزان پژوهشگر، فناور، مخترع و دارای ایده به این مراکز است و زمینه فعالیت در علوم بین رشته ای مانند نانو ، زیست فناوری و هوا و فضا که در مدارس امکانات و زمان کافی برای دانش آموزان مبتکر وجود ندارد در این مراکز پیش بینی شده است.

افشانی گفت: تعامل علمی و اجرایی با سازمان های مختلف و دانشگاه ها و معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری و سایر دستگاه ها با آموزش و پرورش بیانگر تلاش علمی دانش آموزان و معلمان در عرصه علوم مختلف می باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از دبیران متخصص در پژوهش سراها از تاکیدات دفتر آموزش متوسطه می باشد، افزود: با ابلاغ اساس نامه جدید پژوهش سراهای دانش آموزی بصورت هیات امنایی اداره خواهد شد و مشکلات این مراکز در خصوص نیروی انسانی و ساختار و اعتبارات با ابلاغ این اساسنامه مرتفع می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار