استاندار آذربایجان غربی؛

مدارس آسیب دیده از سیل باید سریع به حالت عادی خود بازگردند

استاندار آذربایجان غربی گفت: پاکسازی مدارس استان از بقایای سیل از اولویتهای استان بوده و به زودی مدارس باید به حالت عادی خود بازگردند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛قربانعلی سعادت در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تامین هزینه لازم برای پاکسازی این مدارس نیز توسط استانداری انجام می شود افزود: در اثر جریان سیل در استان بسیاری از جاده ها و چندین پل و راههای ارتباطی روستایی و مدارس دچار آسیب شدند که در برخی نقاط همراه با قطع مسیرهای ارتباطی بوده است.

سعادت اضافه کرد: تا یکشنبه هفته آینده در صدد برقراری مسیر عبور و تردد در سیلوانا هستیم تا ساکنان آن بخش بتوانندبه کارهای روزمره خود را سامندهی کنند.

وی با بیان اینکه مشکل سیل ناشی از عدم وجود زیرساختها و امکانات بهره برداری از این نعمت الهی رخ داد؛ افزود: باید ظرفیت بهره برداری از این فرصتها و موقعیتهای خاص فراهم شود .

وی آموزش و آگاهی را در زمینه توسعه و پیشرفت بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در تمامی بخشهای استان اعم از اقتصادی و اجتماعی و سیاسی نیازمند سواد و تحصیلات و آموزشیم چرا که تولید و سطح آکاهی های جامعه رابطه تنگاتنگی با توسعه و پیشرفت دارند.

اولین شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سالجاری با پنج دستور جلسه برگزار شد که شامل گزارش مناطق سیل زده توسط اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی، نحوه تدوین ساختار پروژه های خیری، گزارش مدارس غیر دولتی، برنامه های نکوداشت هفته معلم و انسداد مبادی بیسوادی در دوره ابتدایی در مناطق حاشیه نشینی بود.

در جلسه مقرر شد تا در راستای تشویق خیرین به امر مدرسه سازی شیوه نظارت بر نقشه های مدارس خیر ساز تسهیل شود.

همچنین با دستور استاندار آذربایجان غربی مقرر شد تا مشکل واگذاری انشعابات آب ، برق و گارز به این مدارس رفع شده و به موقع این نیاز مدارس تامین شود.

پاکسازی سریع مدارس و منازل نیروهای خدماتی در مناطق سیل زده نیز از روز پنجشنبه مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.