همدان؛

پیش بینی 146 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در رزن

146 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در این شهرستان پیش بینی شد.

پیش بینی 146 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در رزن
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرماندار رزن گفت: در بخش مرکزی رزن 10 شعبه اخذ رای برای انتخابات شوراهای شهر و 41 شعبه برای انتخابات شورای اسلامی روستا در نظر گرفته شده است.

فتحعلی حسینی افزود: هشت شعبه برای انتخابات شورای شهر و 39 شعبه انتخابات شورای اسلامی روستا در قروه درجزین پیش بینی شده است.

وی اظهارکرد: برای شهر دمق نیز سه شعبه شهری و 42 شعبه برای برگزاری انتخابات شورای اسلامی روستا تعیین شده است.

فرماندار رزن گفت: پنج شعبه سیار برای جمع آوری آرای مردم در مناطق شهری پیش بینی شده که 2 مورد در شهر رزن، 2 مورد در قروه درجزین و یک مورد در دمق است.
 
حسینی بیان کرد: 699 داوطلب در پنجمین دوره انتخابات شورهای اسلامی شهر و روستا در رزن نامنویسی کردند که 75 داوطلب برای حضور در شورای شهر و 624 داوطلب برای شورای اسلامی روستا بوده است.
 
وی اضافه کرد: 18 تن از داوطلبان حضور در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا این شهرستان زن هستند که سه درصد از مجموع داوطلبان را شامل می شوند.
 
فرماندار رزن افزود: طبق بررسی های صورت گرفته در انتخابات شورای شهر رزن هر پنج داوطلب برای تکیه زدن به یک کرسی رقابت می کنند که این آمار برای هر یک کرسی شورای اسلامی روستا 1.8 تن است.
 
حسینی یاداوری کرد: در چهارمین دوره از انتخابات شوراها در هفت روستای رزن به علت نرسیدن آمار داوطلبان به حد نصاب تعیین شده در قانون انتخابات برگزار نشد.
 
وی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات در 100 درصد روستاهای حائز شرایط به علت نامنویسی و استقبال مردم برای حضور در شورا، انتخابات برگزار می شود.
 
وی بیان کرد: گروه سنی 31 تا 35 سال بیشترین میزان داوطلبان این دوره از انتخابات را به خود اختصاص دادند از نظر مدرک تحصیلی 59 درصد از داوطلبان زیر دیپلم هستند.
 
وی با ذکر اینکه 39 درصد از داوطلبان دارای سابقه نمایندگی شورا هستند گفت: از مجموع داوطلبان 11 درصد برای تکیه زدن بر صندلی شورای شهر و 89 درصد برای شورای روستا نامنویسی کردند.
 
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
 
انتهای پیام/ک
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.