محمود عباس: آماده ملاقات با نتانیاهو در واشنگتن هستم

"محمود عباس" اعلام آمادگی کرد در سفر به واشنگتن با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز ملاقات کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن تایمز؛ "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، 3 مه در واشنگتن میزبان "محمود عباس"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود تا بار دیگر تلاشی در جهت ازسرگیری مذاکرات سازش آغاز شود.

محمود عباس ضمن قبول دعوت ترامپ اظهار داشت برای دیدار با "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز آماده است تا به راهکاری صلح‌آمیز در زمینه پایان مناقشات منطقه‌ای دست یابند.

 عباس از اینکه دولت آمریکا تصمیم گرفته حرف خود فلسطینی‌ها را بدون واسطه گوش دهد و شخص ثالثی را وارد این ماجرا نمی‌کند، ابراز خوشحالی کرد. وی از دولت آمریکا درخواست کرد برای رسیدن به توافق صلح‌آمیز میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها همکاری کند و تشکیل دو دولت براساس مرزهای سال ۱۹۶۷ را محترم بشمرد.

عباس تاکید کرد: هیچ جایگزینی برای راهکار استقرار دو دولت بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ وجود ندارد. برخلاف اظهارات ترامپ که حامی استقرار یک دولت در سرزمین‌های اشغالی مطابق با میل صهیونیست‌ها است، در هیچ کجای جهان چنین طرحی پذیرفته نیست.

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین مخالفت قاطع خود را با انتقال سفارت آمریکا به قدس ابراز و در ادامه به موضوع شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: شهرک‌سازی‌ها کاملا غیرقانونی هستند و مهم نیست کجای سرزمین‌های اشغالی باشد، در هر حال باید آن را متوقف کرد زیرا زمان آن رسیده که صلح در منطقه ایجاد شود.

محمود عباس 10 مارس نخستین تماس تلفنی را از جانب دونالد ترامپ دریافت کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۱۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
پاچه خوار وطن فروش
آخرین اخبار