دبیرکل پیشین ناتو: ترامپ در مواجهه با واقعیت موضع خود را درباره ناتو تغییر داد

آندریاس راسموسن اعلام کرد روبرو شدن رئیس‌جمهور آمریکا با واقعیت موجب شد وی موضع خود را درباره ناتو تغییر دهد.

دبیرکل پیشین ناتو: ترامپ در مواجهه با واقعیت موضع خود را درباره ناتو تغییر داد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آندریاس راسموسن، دبیرکل پیشین ناتو در گفتگو با سی ان ان اعلام کرد با ایده ترزا می، نخست وزیر انگلیس، مبنی بر اینکه برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور، موضع وی را در زمینه گفتگو بر سر خروج از اتحادیه اروپا تقویت می کند، موافق است.   

راسموسن به طرح 12 ماده ای ترزا می برای ورود به گفتگوهای برکسیت اشاره کرد و گفت: «دارا بودن اکثریت قوی در پارلمان، هم برای انگلیس خوب است و هم برای اتحادیه اروپا. زیرا اکنون اروپایی ها به خوبی از موضع انگلیس آگاهی دارند و نخست وزیر این کشور هم به خوبی می داند چه کار می خواهد بکند.» 

وی در واکنش به انتخابات پیش رو در فرانسه و آلمان و قدرت گرفتن احتمالی احزاب راست گرا در این کشورها گفت این چالشی است که اروپا را بیش از پیش به خود وا می دارد و از این پس نمی تواند نقشی مهم و سزاوار در صحنه ی جهانی و دوشادوش آمریکا ایفا نماید و لذا نگرانی واقعی هم از اینجا آغاز می شود. 

دبیرکل پیشین ناتو در پاسخ به این پرسش که فکر می کنید چرا موضع رئیس جمهور آمریکا در قبال ناتو تغییر کرد نیز گفت فکر نمی کند ناتو مسیرش را تغییر داده باشد بلکه رئیس جمهور ترامپ بود که نگاه و نگرش خود را به ناتو اصلاح کرد و در این مسیر دو رویداد اتفاق افتاد نخست او با واقعیت روبرو شد و دوم افرادی که تیم امنیتی وی را تشکیل داده اند افرادی معقول هستند و ادامه سیاست خارجی آمریکا را به سود این کشور می دادند. 

راسموسن با اشاره به رویدادهایی که در ترکیه اتفاق افتاده و نتیجه همه پرسی قانون اساسی در این کشور که احتمال قدرت گرفتن اردوغان، رئیس جمهور را تقویت می کند تاکید کرد ناتو به ترکیه نیاز دارد و به خاطر 49 درصدی که به همه پرسی رای منفی دادند هم که شده باید گفتگوها با این کشور ادامه پیدا کند.   

وی در پاسخ به بالاگرفتن تنش ها بر سر کره شمالی هم گفت نخست چین باید فشار بیشتری بر پیونگ یانگ وارد آورد و حضور آمریکا هم در منطقه در لباس پلیسی که اعمال قوانین بین المللی را زیر نظر دارد ضروری است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار