اجرای طرح نظام نوین ترویج در ۱۷ هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان کردستان

اولین شورای تحقیقات و آموزش کشاورزی استان با حضور معاون وزیر در سنندج تشکیل جلسه داد.


اجرای طرح نظام نوین ترویج در ۱۷ هزارهکتارازاراضی کشاورزی استان کردستان
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کردستان ، اجرای نظام نوین دراستان پروژه امنیت غذایی ایکاردا٬ طرح حفاظت از بزمرخز و تبیین سیاست‌های کلان در بخش کشاورزی از محورهای مهم و مورد بحث دراین جلسه بود.

در این جلسه رییس سازمان تحقیقات آموزس و ترویج کشاورزی کشور به اجرای ۲ پروژه مهم با عنوان نظام نوین ترویج در راستای پهنه بندی عرصه‌ای و افزایش تولید در دیم زار‌ها اشاره کرد و گفت: برای اولین بار این طرح در کردستان و با همکاری موسسه ایکاردا همزمان با ۴ استان کشور درحال اجراست.

دکتر زند افزود: ۱۷ هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان نیز تاسال آینده تحت پوشش این ۲ طرح قرارخواهدگرفت.

وی ارتقا بهره وری درحوزه‌های مختلف کشاورزی را از اهداف اصلی اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: جامعیت و انسجام در سیاست گذاری برنامه ریزی نظارت از جمله اهداف این طرح برشمرد.

نظام نوین ترویج در قالب پهنه بندی مناطق زیر پوشش و باهدف جمع اوری و انتقال مسایل و مشکلات روستاهای پهنه عمل اجرا می‌شود.

جلوگیری از انقراض نژاد بزمرخر در استان نیز کمتراز ۸۰۰ رای باقیمانده از بحث های مهمی بود که معاون وزیر جهادکشاورزی به ان اشاره کرد و افزود:با همکاری و برنامه ریزی‌های لازم و ارایه تسهیلات ویژه و کمک‌های زیربنایی وضعیت انقراض این گونه جانوری رابهبود خواهیم داد.

رییس سازمان تحقیقات اموزش و ترویج کشاورزی کشور ادامه از اختصاص اعتباری بالغ بر ۵ میلیون دلاربرای بهبود دیم زارهای کشوردر ۵ سال اینده خبرداد و گفت:بیشتر این اعتبارات در داخل کشور هزینه خواهد شد.

وی به تخصیص ۱۶ پروژه اقتصادمقاومتی به بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: اگر در این زمینه سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی شود چشم انداز مناسبی در راستای توسعه بخس کشاورزی کشور خواهیم داشت.

در ادامه رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان نیز گفت:باید تمام امکانات و پتانسیل‌های پژوهشی و آموزشی برای رفع نیازهای بخش کشاورزی و اقتصادی کردن تولید به کارگرفته شود.

ذوالفقاری بابیان اینکه استان کردستان در بخش عمده‌ای از محصولات جز ۱۰ استان برتر کشور است ،افزود: این استان درسه سال اخیر رشد ۴۶ درصدی را در راستای تولیدمحصولات کشاورزی به خوداختصاص داده است.

در پایان هرکدام از اعضا به بیان پیشنهادات و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.


انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.