یاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای ردصلاحیت "احمدی‌نژاد" ادله کافی وجود دارد/ خرید هواپیما، ویترینی برای تبلیغات دولت است

یکی از کاندیدای ریاست جمهوری معتقد است دولت تلاش می‌کند تا با حرکات ویترینی و نمادین در انتخابات 96 تأثیر بگذارد.

سعید یاری یکی از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 96 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با علت حضورش در انتخابات اظهار داشت: بنده در سال 84 هم با شعار "دولت نجات" قصد شرکت در انتخابات را داشتم اما در آن مقطع، به نفع یکی از کاندیداها انصراف دادم.

دبیرکل سازمان دفاع منافع ملی ایران با بیان اینکه روند رو به رشد مفاسد و مشکلات کشور یکی از انگیزه‌های اصلی بنده برای حضور در انتخابات 96 است، ادامه داد: متأسفانه وضع اقتصادی کشور به مرحله اسفباری رسیده است که شاخص‌های آن را در 8.5 میلیون بیکار می‌بینیم. 

یاری تصریح کرد: روحانی یکی از کاندیداهایی است که در چرخه قدرت بوده و امتحانات خود را پس داده‌ است و بیشتر از  این کارایی ندارند.

پاسکاری قدرت

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: برخی از این شخصیت‌ها دارای هژمونیک قدرت درون خانواده‌ای شده‌اند و این قدرت را به هم پاس می‌دهند که با این شرایط نمی‌توانند حرکتی تحولی برای نظام داشته باشند.

یاری با انتقاد از اینکه برخی مواقع روسای جمهور ما جایگاه خود را گم می‌کنند، اظهار داشت: رئیس جمهور، بازوی اجرایی رهبر معظم انقلاب است و باید تحت فرمان منویات ایشان باشد.

دبیرکل سازمان دفاع منافع ملی ایران با اشاره به اینکه روحانی و تیم همراهش سعی کردند آرایش مجلس شورای اسلامی را با برجام به نفع خودشان تغییر دهند، اظهار داشت: آنان برای رسیدن به این هدف حتی چند تن از اصولگرایان را هم در لیست 30 نفره خود قرار دادند اما آرایش مجلس به نفع اصولگرایان تغییر کرد.

خرید هواپیما، ویترینی برای تبلیغات دولت

وی افزود: از آنجایی که روحانی و تیمش نتوانستند از طریق تغییر آرایش مجلس و برجام به اهداف خود برسند، تلاش می‌کنند تا با حرکات ویترینی و نمادینی چون خرید هواپیما، در انتخابات 96 تأثیر بگذارند.

یاری با بیان اینکه نمره عملکرد دولت یازدهم کمتر از عدد 10 است، گفت: دولت یازدهم توفیقات خاصی در عملکردش نداشته است و با این شرایط، قطعا رویکرد مردم به سمت دولت یازدهم و شخص روحانی نخواهد بود.

احمدی‌نژاد قدرت‌طلب است

یاری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا احمدی‌نژاد شرایط احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان را دارد، اظهار داشت: منظومه فکری احمدی‌نژاد مبتنی بر قدرت‌طلبی است که نمود این مسئله را در 11 روز خانه‌نشینی‌اش دیدیم که به هیچ وجه اینگونه رفتارها در شأن رئیس جمهور در نظام دینی و ولایی ما نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ادله و بینه کافی برای رد صلاحیت احمدی‌نژاد موجود است، تصریح کرد: علاوه بر این، کسانی که به صورت تاکتیکی و پوششی و همچنین با هدایت احمدی‌نژاد و مشایی وارد عرصه انتخابات شدند هم باید رد صلاحیت شوند.

وی با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد مصداق واقعی ضرب‌المثل "شکر نعمت نعمتت افزون کند، کفر نعمت از کفت بیرون کند" است، خاطر نشان کرد: احمدی‌نژاد به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و می‌توانست این شرایط را برای خود حفظ کند تا پشتوانه‌ای برای آینده‌اش باشد اما کاملا آگاهانه و صرفا به دلیل قدرت‌طلبی، همه این شرایط را از دست می‌دهد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.