ابراز نگرانی چین از احتمال وقوع جنگ هسته‌ای میان کره شمالی و آمریکا

در پی تشدید تنش‌های آمریکا و کره شمالی، چین از احتمال وقوع یک جنگ هسته‌ای ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "لو کانگ"، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) از اظهارات اخیر مقامات کره شمالی در خصوص ادامه آزمایش های موشکی این کشور در آینده و احتمال وقوع یک جنگ هسته‌ای میان واشنگتن و پیونگ یانگ ابراز نگرانی کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چین قاطعانه با هرگونه موضع‌گیری کلامی یا اقدام تهدیدآمیزی که منجر به تشدید تنش ها شود، مخالف است.

به دنبال آزمایش های موشکی کره شمالی، آمریکا اوایل ماه آوریل از اعزام یک ناو جنگی به نام "یو اس اس کارل وینسون" به شبه جزیره کره خبر داد. اما امروز مشخص شد این ناو جنگی به سمت استرالیا و در جهت عکس آنچه اعلام شد در حرکت بوده است. 

کره شمالی در سال جاری میلادی چندین آزمایش موشکی انجام داده که این مسئله به تشدید تنش ها در شبه جزیره کره منجر شده است. کره شمالی حتی در "روز خورشید" به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد تأسیس ارتش کره شمالی از تعدادی موشک بالستیک با قابلیت پرتاب از زیردریایی رونمایی کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۴:۴۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
ترسوتر و درغگوتر از دولتمردان آمریکا تا به امروز کسی نیست. همانند لاشخور بسیار چهره کریح و ترسناکی دارند ولی در عمل شجاعت حمله به هیچ موجود زنده و توانمند را ندارند مگر اینکه نیمه جان و یا مرده باشد . و با جسد مرده تبلیغاتی میکنند که که گوش جهانیان کر میشود
آخرین اخبار