همدان؛

10 هزار واحد پلاسما آماده ارسال به آلمان است

مدیر کل انتقال خون استان همدان از ارسال 10 هزارواحد پلاسما به آلمان خبرداد.

10 هزار واحد پلاسما آماده ارسال به آلمان است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ افشین محمدی با اشاره به اینکه آبان ماه سال گذشته نماینده شرکت تبدیل پلاسما به دارو آلمان(CSL) اقدام به بازدید و ارزیابی مرکز انتقال خون همدان کرد افزود:پس از تایید مرکز انتقال خون همدان، جمع آوری و صادرات پلاسما در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 10 هزار واحد پلاسما آماده ارسال شده است.

وی ادامه داد: سازمان انتقال خون از خون های اهدایی چند فرآورده به دست می آورد که یکی از آنها پلاسما است.

محمدی اظهار با بیان اینکه 30 درصد از پلاسمای به دست آمده از خون مورد استفاده در داخل بوده است خاطر نشان کرد: ارسال پلاسمای مازاد به کشورهای اروپایی با هدف دریافت دارو مشتق از پلاسما در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: داروهای مشتق از پلاسما نظیر فاکتورهای انعقادی و آلبومین بسیار گران قیمت بوده و تهیه آن نیازمند هزینه بسیار بالایی است.

مدیرکل انتقال خون همدان تاکید کرد: صادرات پلاسما با هدف تهیه داروهای مشتق از آن موجب کاهش هزینه تمام شده خرید این داروها و جلوگیری از خروج ارز می شود.

محمدی با اشاره به اینکه شرایط نگهداری پلاسما بسیار خاص و ویژه است بیان کرد: باید دمای محل نگهداری پلاسما از محل تا مقصد یکسان باشد در غیراین صورت پلاسما مرجوع می شود.

وی بیان کرد: بسته حاوی پلاسما حاوی چند لوله با برچسب مشخصات لاتین بوده که محلولهای موجود در این لوله ها نشان دهنده آزمایش های میکروبی انجام شده است.

انتهای پیام/ ج

 
برچسب ها: خون ، پلاسما ، آلمان ، همدان ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.