اهواز؛

بازدید کارشناسان میراث فرهنگی از سه روستای هدف گردشگری خوزستان

سرپرست گروه اعزامی به خوزستان گفت: این طرح با هدف ارج نهادن به روستا نشینان و توسعه گردشگری و نیز منتفع شدن جوامع محلی از موضوع گردشگری در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛رسول فلاحت، سرپرست گروه اعزامی به خوزستان افزود: خوزستان ظرفیت بالایی برای گردشگری روستایی دارد؛ از این رو به دنبال شناسایی نقاط قوت و ضعف موجود در روستاها برای توسعه گردشگری و ورود پایدار گردشگر به آنها هستیم.
 
وی بیان کرد: در سال های گذشته، یک هزار و 100 روستای هدف گردشگری در کشور شناسایی و تعیین شد که برای اجرای این طرح، در نهایت 500 روستا انتخاب شد و مورد اقبال هر سه حوزه در سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: در گام بعدی 73 روستا که دارای ظرفیت های مناسب در حوزه ماموریت های سه گانه این سازمان هستند شناسایی، و برای اجرای این طرح انتخاب شد. کارشناسان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از 26 فروردین در چند گروه مجزا ،همزمان به این 73روستا اعزام شده و در مدت یک هفته به بررسی ظرفیت های این روستاها با هدف ایجاد اشتغال و تولید خواهند پرداخت.
 
فلاحت شناسایی ظرفیت‌ها و نیز برنامه‌ریزی و آموزش را از مهمترین رویکردهای این طرح برشمرد و اضافه کرد: شناساندن ظرفیت‌های موجود به اهالی روستا در راستای بهبود و بهره‌وری هر چه بیشتر از آنها، رویکرد اصلی این طرح است که در گام نخست با اعزام کارشناسان به 73 روستای منتخب کشور، ظرفیت‌ها شناسایی و بررسی شده و در نهایت برنامه‌ریزی لازم برای فراهم شدن زیرساخت‌ها در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام خواهد شد و آموزش های لازم به روستاییان منتقل می شود.
 
وی یکی از مهمترین اقدامات و فعالیت‌های کارشناسان اعزامی به این روستاها را ظرفیت‌سازی و تغییر نگرش روستاییان به ظرفیت‌های موجود در هر روستا و برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها برشمرد.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.