اهواز؛

خوزستان دارای 3 اتاق بازرگانی

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان گفت: تنها استانی که در کشور دارای سه اتاق بازرگانی در اهواز، آبادان و خرمشهر بوده، خوزستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛سید علی بحرینی مقدم ،سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان اظهار کرد: موفقیت ایران به ویژه خوزستان در بازارعراق نیازمند فعال شدن بخش خصوصی است و تنها استانی که در کشور دارای سه اتاق بازرگانی در اهواز، آبادان و خرمشهر بوده، استان خوزستان است.

بحرینی مقدم بیان داشت: با توجه به توانمندی های این اتاق ها و نزدیکی دینی و مذهبی با کشور عراق، صادرات به این کشور آسان تر از صادرات ترکیه به عراق است از این رو انتظار داریم بخش خصوصی با بررسی و استخراج اطاعات دقیق از بازار این کشور، نقشه راه و برنامه ریزی عملیاتی برای ورود به آن را تنظیم کرده و در این بین از حمایت بخش دولتی بهره مند باشد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: برنامه ریزی ها نباید آرمان گرایانه باشد؛ عراق از بازار خوبی بهره مند است و فعالیت در این بازار در مقایسه با بازار سایر کشورها آسان تر است اما نیاز به برنامه ریزی دقیقی برای ورود به آن هستیم. در این زمینه اتاق های بازرگانی و بخش خصوصی چارچوب کار را برنامه ریزی و انتظارات لازم را ارائه دهند تا از سوی بخش دولتی مورد پیگیری قرار گیرند.

بحرینی مقدم گفت: باید در تمامی بخش ها از جمله بخش خدمات فنی و مهندسی به بازار عراق ورود کرد و هدفگذاری لازم را در بخش صادرات داشت. در این زمینه نسخه ارائه شده از سوی دولت قطعا به تنهایی خوب نخواهد بود و نیازمند ورود بخش خصوصی خواهیم بود.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.