بجنورد؛

ثبت 90 وقف جدید

90 وقف جدید در سال 95 با نیت کمک به نیازمندان به ثبت رسیده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز  بجنورد؛، حجت الاسلام محمد جواد رئوف سید نژاد گفت : این وقف ها شامل وقف های مذهبی، فرهنگی، ساخت مسجد، حسینیه و دارالقرآن، کمک به نیازمندان، کمک به بیماران، امور فرهنگی و . . .در استان به ثبت رسیده است .

وی با بیان اینکه امروز به وقف های با رویکرد اجتماعی و فرهنگی نیاز فراوان داریم ، افزود : نیت واقفان در این وقف ها را کمک به نیازمندان، کمک به تامین جهیزیه زوج های جوان نیازمند، حوزه درمان و دارو، کمک به بیماران سرطانی، ساخت خانه عالم، توسعه امام زاده ها و . . . عنوان کرد.

رئوف سیدنژاد با اشاره به این که در ایام نوروز امسال و همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری 11 وقف در این استان به ثبت رسید، تصریح کرد : ارزش ریالی این وقف ها بیش از پنج میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد : همچنین در این مدت 697 سند برای موقوفات و رقبات، 62 مورد صدور حکم در محاکم قضایی به نفع موقوفات و 14 مورد اجرای حکم به نفع موقوفات نیز در این مدت گرفته شده است.

وی با بیان این که در این مدت چهار هزار و 611 متر مربع بازسازی و تعمیر موقوفات و رقبات، سه هزار و 678 متر مربع ساخت و توسعه بقاع متبرکه انجام شده است ، اظهار کرد: چهار هزار و 926 متر مربع بازسازی، مقاوم سازی بقاع متبرکه و یک هزار و 504 مورد تجدید و تمدید اسناد اجاره موقوفات و رقبات انجام شده است.

رئوف سیدنژاد تعداد کل موقوفات استان را بیش از پنج هزار مورد بیان کرد و گفت : از این تعداد چهار هزار و 633 مورد موقوفه و مابقی آن هم مساجد، حسینیه و مدارس علمیه هستند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.