مشهد؛

تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره ی فرهنگ ملل در مشهد مقدس

در مراسمی از برگزیدگان سومین جشنواره ی فرهنگ ملل در مشهد مقدس تجلیل شد.

تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره ی فرهنگ ملل در مشهد مقدسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، استاندار خراسان رضوی در مراسم پایانی و تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره فرهنگ ملل در مشهد مقدس گفت: مشهد مقدس به علت وجود مضجع شریف رضوی، به کانون شکل گیری فرهنگ ایرانی و اسلامی تبدیل شده که گستره ی آن به فراتر از مرزهای جهان اسلام رسیده است .
علیرضا رشیدیان افزود: وجود فرهیختگان و ادیبان بزرگی همچون فردوسی حکیم، شکل گیری حوزه های علمیه ی قوی، مراکز آموزش عالی و دانشگاه های معتبر، مزیت های تاریخی، فرهنگی، زیر ساخت های بسیار مطلوب از ظرفیت های خراسان رضوی به شمار می رود که مشهد مقدس و استان را به نقطه ی کانونی برای تعامل مسلمانان تبدیل کرده است.
وی گفت: انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصت مغتنمی برای معرفی اسلام راستین و حقیقی مبتنی بر فرهنگ رضوی است و پیام این دین مبین، صلح و دوستی برای جهانیان است.
رشیدیان افزود: در شرایطی که دشمنان سعی در مخدوش کردن چهره ی رحمانی و عقلایی اسلام را دارند؛ باید از ظرفیت مشهد مقدس برای تقویت همبستگی با جهان استفاده کنیم.
سومین جشنواره فرهنگ ملل با حضور سفرای کشورهای عراق، افغانستان و تاجیکستان 28 فروردین در مراسمی در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.
علاوه بر سفرای کشورهای عراق و افغانستان و تاجیکستان، سرکنسول کشورهای ترکیه، عراق و افغانستان در مشهد، رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در مشهد، روسای دانشگاههای بغداد و بصره و دبیر دوم سفارتخانه های اندونزی و کره جنوبی هم در مراسم افتتاحیه شرکت داشتند.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار