زنجان؛

برگزاری همایش مولانا همتی انگورانی در ماهنشان

همایش مولانا همتی انگورانی، شاعر قرن ده و یازده هجری طی سال جاری در ماهنشان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ ابراهیم قاسمی، معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اعلام این خبر در نخستین همایش علمی پژوهشی "ماهنشان در امتداد فرهنگ" اظهار داشت: در سال جاری، بیش از ٤٠ برنامه فرهنگی و هنری برای شهرستان ماهنشان تعریف شده است که همایش مولانا همتی انگوران به دلیل درخواست‌های مکرر اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان، از مهمترین آنهاست.

وی با اشاره به نوپا بودن اداره شهرستان ماهنشان، تاکید کرد: همایش علمی پژوهشی "ماهنشان در امتداد فرهنگ" برای نخستین بار در این اداره برگزار شد و قول می‌دهیم در صورتی که امکان چاپ کتاب مجموعه مقالات این همایش میسر نشد، در فصلنامه فرهنگ زنجان به چاپ برسانیم.

معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان  هدف از برگزاری این همایش را اشاعه فرهنگ و هنر اصیل بومی- محلی و شناسایی و ارائه پیشینه فرهنگی، تحولات مربوطه در بستر زمان و ثبت و نگهداری آنها و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر این شهرستان با محورهای مشاهیر، آثار مکتوب، آداب و رسوم، آثار باستانی، تاریخی و جغرافیایی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین زاهدی‌پور، امام جمعه ماهنشان نیز با اشاره به دیدگاه‌های خود در زمینه فرهنگ در این همایش گفت: فرهنگ از دو بخش آرمانی و حقیقی در جامعه مورد تبیین قرار می‌گیرد که برگزاری این همایش ابزاری برای رسیدن به فرهنگ آرمانی است.

همچنین فرماندار ماهنشان، برگزاری چنین همایشی با امکانات کم را مایه خرسندی دانسته و گفت: تاثیر این همایش بر شهرستان در آینده بیشتر نمود خواهد داشت.

گفتنی است در پایان این همایش، نمایشگاه عکس آثار رسیده در بخش جنبی نیز افتتاح شد.

 
 

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.