مشهد؛

انتشار ۴۰۸ عنوان کتاب در انتشارات آستان قدس رضوی

پارسال ۴۰۸ عنوان کتاب و ۱۷۰ نوع محصول فرهنگی در انتشارات آستان قدس رضوی «به نشر» چاپ و تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی حسین سعیدی گفت: در سال گذشته با توجه به افزایش حجم تولیدات در زمینه‌های مختلف، آمار نشر انتشارات آستان قدس رضوی در گروه‌های مختلف و رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال نیز با افزایش چشمگیری مواجه بود.
وی افزود: بر همین اساس ۴۰۸ عنوان کتاب و ۱۷۰ نوع محصول فرهنگی در انتشارات آستان قدس رضوی «به نشر» چاپ و تولید شده است.
مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: از میان این ۴۰۸ عنوان کتاب، تعداد ۱۲۷ عنوان چاپ نخست و ۱۰۲ عنوان تجدید چاپ در حوزه کودک و نوجوان و همچنین ۸۸ عنوان چاپ نخست و ۹۱ عنوان کتاب تجدید چاپ در رده سنی بزرگسال می‌باشد.
سعیدی مجموع دقیق تیراژ کتاب‌های چاپ شده در سال ۱۳۹۵ را یک میلیون و ۶۹ هزار و ۴۰۰ نسخه عنوان کرد و افزود: مجموع تیراژ کتاب‌های چاپ نخست و تجدید چاپ در رده سنی کودک و نوجوان ۵۱۸ هزار و ۷۰۰ نسخه و در گروه سنی بزرگسال برابر با ۵۵۰ هزار و ۷۰۰ نسخه است.
وی با اشاره به اهمیت تولید محصولات فرهنگی به ویژه ملزومات تحصیلی بومی سازی شده در کشور، تصریح کرد: از میان ۱۷۰ عنوان محصول فرهنگی به تولید و انتشار رسیده توسط «به نشر»، تعداد ۱۴۸ عنوان چاپ نخست و ۲۲ عنوان تجدید چاپ بوده است.
مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی جمع تیراژ محصولات فرهنگی تولید شده را ۱۲۵ هزار و ۶۵۰ نسخه خواند و گفت: این تیراژ شامل ۱۰۱ هزار و ۲۹۰ محصول چاپ نخست و ۲۴ هزار و ۳۶۰ محصول تجدید چاپ شده در حوزه محصولات فرهنگی «به نشر» می‌شود.
سعیدی با بیان اینکه تعداد عناوین چاپ شده در سال ۹۴، ۱۹۰ عنوان بوده است، افزود: آمار انتشار کتاب در شرکت به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال قبل از آن از نظر تعداد عنوان بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.