رئیس بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت ترکیه: نتیجه همه‌پرسی 16 آوریل را به رسمیت نمی‌شناسیم

کمال قلیچ دار اوغلو اعلام کرد حزب جمهوریت خلق ترکیه نتایج همه‌پرسی اخیر را به رسمیت نمی‌شناسد و خواستار برگزاری مجدد آن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه، کمال قلیچ دار اوغلو، رئیس حزب جمهوریت خلق، در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: دولت و مجمع عالی انتخابات در 16 آوریل با یکدیگر همکاری و به اراده ملی مردم ترکیه ضربه زدند. 

وی با اشاره به تصمیم مجمع عالی انتخابات ترکیه درباره شمارش آرای فاقد مهر شعب اخذ رای گفت: این تصمیم نشانه آشکار آن است که اکثریت رای‌دهندگان به تغییرات در قانون اساسی رای منفی داده بودند. 

رئیس حزب جمهوریت خلق تاکید کرد: همه‌پرسی 16 آوریل را به رسمیت نمی‌شناسیم و به هیچ وجه نیز به رسمیت نخواهیم شناخت.

قلیچ دار اوغلو همچنین خواستار برگزاری مجدد همه‌پرسی شد. 

وی دیروز در سخنانی در نشست فراکسیون حزب جمهوریت خلق نیز با انتقاد شدید از تصمیم مجمع عالی انتخابات گفت: مجمع عالی انتخابات همه قوانین را نقض کرده است. 

وی گفت: نام این همه‌پرسی را باید همه‌پرسی برگه های رای بدون مهر گذاشت. نتیجه همه‌پرسی تبلور اراده ملی ترکیه نیست. 

رئیس حزب جمهوریت خلق با تاکید بر اینکه در همه پرسی اقدامات خارج از روال قانونی صورت گرفته است، گفت: این اقدام را کسانی انجام داده‌اند که خود را قاضی می‌نامند از برخی مراکز دستور می گیرند. 

خبر دیگر حاکیست اعتراضات به نتیجه همه‌پرسی تغییر قانون اساسی دیروز نیز در برخی شهرها به ویژه استانبول ادامه یافت.

 بر اساس اعلام مجمع عالی انتخابات ترکیه، حدود 51/4 در صد از واجدان شرایط رای دادن در همه‌پرسی 16 آوریل، به تغییرات در قانون اساسی ترکیه آری و نزدیک به 48/6 درصد «خیر» گفتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار