طرح نظارتی پایش بازار کالا آذربایجان‌غربی ۳۰ فروردین پایان می‌پذیرد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز سال ۹۶ در روز ۳۰ فروردین پایان می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سلیمان علیزاده با اشاره به عملکرد حوزه بازرسی و نظارت در سال گذشته اظهار داشت: در این مدت تعداد 13 هزار و 360 واحد در سطح استان مورد بازرسی قرار گرفت و 601 واحد متخلف شناخته شد.

وی با اشاره به وجود تعداد 601 پرونده متشکله گفت: از سوی دیگر تعداد تخلفات کشف شده 663 مورد و ارزش ریالی پرونده‌ها نیز 23 میلیارد و 498 میلیون و 807 هزار و 867 ریال بوده است.  

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تعداد احکام صادره در سال 95 را 421 فقره دانست و تصریح کرد: ارزش ریالی احکام صادره نیز 25 میلیارد و 534 میلیون و 984 هزار و 933 ریال بوده است.

وی با اشاره به سایر اقدامات مهم معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در سال گذشته افزود: در این بازه زمانی ضمن اجرای طرح پایش و رصد قیمت انواع سموم وارداتی و تولید داخل،شناسایی واحدهای غیرمجاز تولیدی، قیمت‌گذاری کالا و خدمات صنفی و رصد و پایش روزانه قیمت 94 قلم کالاهای اساسی صورت گرفت .

علیزاده با بیان اهم اقدامات طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز سال 1396 اظهار داشت: در این رابطه، این طرح از یک اسفند سال گذشته آغاز و 30 فروردین امسال پایان می‌پذیرد.

وی گفت: موارد مهم نظارتی شامل نظارت ویژه بر تأمین، توزیع و قیمت میوه و مرکبات اعم از پرتقال و سیب و طرح تنظیم بازار و میوه ‌پر مصرف این ایام و اهم اقدامات در این خصوص تعداد 350 عامل توزیع میوه شب عید در سطح استان بوده که از این تعداد 80 عامل مرکز استان و 270 عامل نیز در شهرستان‌های تابعه فعال بودند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: علاوه بر آن، نظارت بر رعایت درصدهای سود قانونی یعنی خرده‌فروشی و عمده‌فروشی، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور و نیز مطابقت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌ها صورت گرفت.

وی با اشاره به نظارت بر عملکرد مراکز خرید نظیر میادین میوه و تره‌بار در فروشگاه‌های عرضه کننده البسه و پوشاک، آجیل و خشکبار و شیرینی‌جات در طرح نوروزی گفت: از سوی دیگر بر چگونگی تولید، چاپ و مصرف جعبه‌های مقوایی شیرینی مطابق با معیارهای سازمان ملی استاندارد و تأیید دانشگاه‌های علوم پزشکی نظارت شد.

علیزاده تصریح کرد: در مدت نظارت بر نحوه فروش بلیط‌های پروازهای داخلی و خارجی، فروش تورهای داخلی و چگونگی ارائه خدمات به مسافرین، تطابق خدمات ارائه شده در تور و موارد ذکر شده در قراردادهای منعقده، توجه به قرارداد دفاتر با مسافران و الزام کلیه دفاتر به ثبت قرارداد با سر برگ دفتر در کلیه تورهای داخلی و خارجی جهت جلوگیری از ثبت قراردادهای صوری انجام شد.

وی افزود: نظارت بر نحوه ارائه خدمات پارکینگ‌ها،توقفگاه‌ها،خشکشویی و قالی‌شویی و نیز استقرار تیم‌های بازرسی در قالب تیم‌های سیار و ثابت در مراکز عمده عرضه کالا، میادین میوه و تره‌بار، پایانه‌های مسافربری بین شهری به ویژه استان‌های سیاحتی و زیارتی، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و سطح شهر نیز از سایر اقدامات طرح نظارتی در سطح استان بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیشترین بازرسی کالایی را به ترتیب شامل غلات و حبوبات، پوشاک، میوه، مواد پروتئینی، حبوبات و آجیل و شیرینی عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر بیشترین تخلفات نیز به ترتیب مربوط به پوشاک و کیف و کفش، غلات، خدمات عمومی و میوه بوده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.