کرمانشاه؛

اولین جلسه ی هماهنگی برگزاری هفته ی ملی سلامت

اولین جلسه ی هماهنگی برگزاری هفته ی ملی سلامت در محل معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛اولین جلسه ی هماهنگی  برگزاری هفته ی ملی سلامت با دعوت از اعضای هیات علمی گروه های روان شناسی دانشگاه های استان ، نمایندگان سمن های دانشجویی ، نمایندگان برخی از ادارات ، نهاد ها و سازمان های استان و نمایندگان سمن های فعال در محل معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید .
 
دکتر الماسی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، با اشاره به این امر که امروزه  در تمامی کشورهای پیشرفته ی دنیا به لحاظ عملی سهم دولت ها در تامین سلامت آحاد جامعه  حداکثر حدود 25%  از سطح  ارایه ی خدمات می باشد و بقیه با استعانت از آحاد جامعه و پتانسیل های اجتماعی  و به ویژه در قالب سازمان های مردم نهاد تامین می گردد ، از حضار شرکت کننده در جلسه خواست تا جذب مشارکت عمومی و درگیر نمودن هرچه بیشتر افراد و اقشار مختلف اجتماعی در امر سلامت را، به مثابه ی هدف غایی و نهائی خود تلقی کنند .

وی هم چنین ضمن تشریح شعار امسال سازمان بهداشت جهانی با موضوع افسردگی « بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم »، شیوع و گسترش آن در ایران را امری مضموم و در ردیف آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت :" متاسفانه آمار و شیوع افسردگی در استان کرمانشاه بالاست و در نگاهی آسیب شناسانه ، افسردگی که خود در حقیقت ناشی از عدم هماهنگی و انطباق فرد با محیط پیرامونی خویش است ، موجد و مادر سایر انواع آسیب های اجتماعی است "

 پروفسور الماسی  در ادامه افزود: " ما بایستی به دنبال سلامت مثبت باشیم ، یعنی باید پی گیری آرامش و سلامت فردی و اجتماعی افراد جامعه را ، هم به لحاظ جسمانی و هم روحی و روانی محور سیر اصلی اقدامات خود بدانیم .
وی هم چنین افزود :"سلامت ، با تمام حلاوت و شیرینی خود ، امری اجتماعی است ، این نکته به درستی و روشنی مورد توجه و تاکید سیاست های وزارت بهداشت بوده و هست و از همین روی نیز برخلاف تمام کشور ها که در تقویم ملی خود روز سلامت دارند ، ما در ایران هفته ی سلامت داریم ، که امسال نیز از اول تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می گردد.
در ادامه دکتر بیگلری مدیر سلامت و امنیت غذایی معاونت اجتماعی دانشگاه ، برگزاری هفته ی سلامت در کشور را ، نشانگر اهمیت موضوع سلامتی در ایران دانست .
بهنام خالدی عضو هیات علمی دانشکده ی پرستاری و مامایی ودبیر کارگروه اختلالات روان برنامه ی پیشنهادی خود را برای هفته ی سلامت ارایه داد . ودر بیان برنامه ی پیش بینی شده ی نهاد مورد اشاره ، که قرار است با همکاری های بین بخشی ادارات و نهادهای مختلفی به ویژه با کمک سمن های دانشجویی اجرا شود گفت :  در نظر است  امسال طی هفته ی سلامت ، در دو نقطه از شهر کرمانشاه ، ایستگاه ها و نمایشگاه های تبلیغی ، اطلاع رسانی موقت دایر شود که در آن ها اقداماتی از قبیل : مشاوره های فردی ، سخنرانی های علمی ، برخی از اقدامات تشخیصی درمانی ، بازی های سرگرم کننده ی آموزشی برای کودکان ، ارایه ی بسته های خدمتی از سوی نهاد ها و ارگان های مختلف و ازاین قبیل اجرا شود .
در ادامه  دکتر علیرضا رشیدی عضو هیات علمی دانشگاه رازی ، اعضاء شورای شهرکرمانشاه ، دکتر عبدالرضا رادفر دبیر کل خانه ی تشکل های استان ، محمدرضا آموییمعاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه، نیز ضمن ایراد سخنرانی آمادگی خود را برای مشارکت هر چه بیشتر در برگزاری هفته ی سلامت اعلام داشتند.  
 محسن عبدی مسئول اداره ی بهداشت و سلامت عمومی شهرداری کرمانشاه نیز ضمن اعلام آمادگی شهرداری کرمانشاه در مشارکت هر چه بیشتر در برگزاری هفته ی سلامت از تاسیس کمپینگ کنترل خشم در شهرداری خبر داد.

در پایان جلسه مقرر گردید ضمن اجرای برنامه ی ارایه شده از سوی کارگروه اختلالات روان ، برنامه ی فرهنگی ، تبلیغی پیاده روی بانوان ، به صورت خانوادگی اجرا شود و در تبلیغات و فرهنگ سازی های در دست اقدام ، کودکان مورد توجه ویژه باشند . و نیز با استفاده بهینه از فضای مجازی سالم ، از این پتانسیل و ابزار بهره گیری به عمل آید.

همچنین با توجه به اعلام آمادگی برخی از بانک های سطح استان در خصوص مشارکت درتهیه ی بنر و سایر محصولات فرهنگی با استفاده از نام و علایم هویتی خود ، ضمن موافقت مقرر گردید این روش مشارکت به سایر بانک ها نیز پیشنهاد شود.

در پایان نیز مقرر شد در صورت اعلام نیاز شهرداری و سایر ادارات و نهاد های درگیر در برگزاری هفته ی سلامت  به مساعدت دانشگاه در اجرای طرح های سلامت محور ، دانشگاه علوم پزشکی اقدامات پشتیبانی خود را در زمینه ی اموری چون : تهیه و ارایه برنامه های آموزشی ، متن و محتوای شعارهای بهداشتی ، اعزام سخن ران و از این قبیل اجرا نماید .
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار