تبریز؛

آماده‌باش شهرداری تبریز در آستانه موج جدید بارندگی

شهردار تبریز با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی بر لزوم تداوم آماده‌باش تمامی حوزه‌های خدماتی مناطق و سازمان‌های خدماتی و تجهیزاتی شهرداری تاکید کرد.

آماده‌باش شهرداری تبریز در آستانه موج جدید بارندگیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  صادق نجفی در جمع معاونان خدمات شهری مناطق 10 گانه اظهارکرد: در سایه تلاش بی‌وقفه عوامل خدماتی و هماهنگی‌های ستادی و روابط ‌عمومی، در جریان بارش‌های کم‌سابقه پایان هفته گذشته فضای کلی شهر، از یک بحران جدی در امان ماند.
وی تاکیدکرد: در وهله اول باید توجه داشت که عوارض، مسیر‌ها و معابر مستعد آب‌گرفتگی که در روزهای اخیر شناسایی شده، امکان بسیار مهمی برای نحوه استقرار و آماده‌باش نیروهای خدماتی در روزهای آتی فراهم آورده است و در وهله دوم، حوزه‌های عمرانی باید بی درنگ پس از مساعدشدن وضعیت آب‌وهوایی، با اصلاح هندسی، ایجاد آبروها و توسعه کانال‌ها، بسترهای لازم برای هدایت آب‌های سطحی را ایجاد کنند.
شهردار تبریز ادامه داد: اولویت عملیات خدماتی باید متوجه مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر شود و در این راستا وظایف مناطق 1، 4، 7 و 10 از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.
نجفی با اشاره به این‌که طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، موج جدید بارش‌ها از اواخر شامگاه امروز -29 فروردین- آغاز می‌شود، گفت: بر این اساس، نیروهای خدماتی باید از هم‌اکنون با همراهی تجهیزات سازمان موتوری و آتش‌نشانی، در بخش‌هایی که پیش‌تر مستعد آبگرفتگی و طغیان تشخیص داده شده، آماده‌باش باشند و این نحوه آماده‌باش، علاوه بر تسریع در عملیات خدماتی، نقش موثری نیز در مشارکت و همکاری شهروندان خواهد داشت.
بارش شدید و مستمر باران در روزهای 24 و 25 فروردین موجب سیلابی شدن مسیل های شهرستان تبریز و خسارت دیدن تعدادی از منازل مسکونی حاشیه رودخانه ها و اراضی کشاورزی همچنین زیرساخت های خدماتی شد. 
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار