اصفهان؛

افکار عمومی تجلی خواسته ها و نیازهای مردم است

افکار عمومی تجلی خواسته ها و نیازهای مردم است و روابط عمومی متولی شکل دادن و هدایت آن می باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر محسن حجازیان با بیان این مطلب در جلسه انجمن روابط عمومی ها که در  فرمانداری کاشان برگزار شد گفت: روابط عمومی نقش دهنده افکار عمومی می باشند تا به درستی شکل گرفته و هدایت گردد و وقتی می خواهیم نقش روابط عمومی را در انتخابات بررسی کنیم یعنی این که عامه مردم به این بینش برسند که حضور حداکثری مردم در توسعه شهر و سرنوشت آنان موثر است و توسعه شهر در معنی عام عبارت از آسان سازی و راحتی زندگی مردم است.

این صاحب نظر دانشگاهی تأکید کرد: وقتی صحبت از افکار عمومی می کنیم این نکته را در نظر داشته باشیم که مردم دارای علائق و منافع مشترک می باشند و اگر می خواهیم راجع به آن صحبت کنیم مستلزم پذیرش چند اصل مهم در این خصوص می باشد.

وی افزود: نخست آن که؛ مدل ذهنی روابط عمومی ها افکار عمومی را به رسمیت شناخته و آن را بپذیرد و باور داشته باشیم که افکار عمومی بزرگ ترین قدرت پنهان است و نکته سوم آن که افکار عمومی قابل کنترل است. افکار عمومی؛ وجود دارد. قدرت بزرگ و پنهان است و قابل کنترل است، بنابراین افکار عمومی را می توانیم به درستی هدایت کنیم.

حجازیان یادآور شد: زمانی که روابط عمومی ها در انتخابات نقش خود را به خوبی ایفا نمایند در این صورت شاهد حضور حداکثری مردم هستیم؛ برای این که آن را موثر در توسعه شهر و آسان سازی و راحتی زندگی مردم می دانیم به تبع آن انتخابات به معنی مقابله بین کاندیداها نخواهد بود بلکه این تقابل بین برنامه های کاندیدا خواهد بود که کدام برنامه می تواند اهداف انتخابات را که راحتی زندگی مردم است محقق نماید و برنامه های بهتر رأی بیشتری را از آن خود خواهد کرد و در این صورت توسعه معنی حقیقی خود را پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: وقتی صحبت از اطلاعات می کنیم؛ اطلاعات در کسری از ثانیه تبادل می گردد و از طرفی مقید به مکان خاص نیست بنابراین با موضوعی مواجه هستیم که فرازمانی و فرامکانی است.

حجازیان افزود: پذیرش این واقعیت بدان معنی است که در جامعه ای زندگی می کنیم که شیشه ای است و همه ی رویدادها درون آن پیداست و هر اتفاقی که در خلوت و جمعی بیفتد علنی می گردد.

حجازیان یادآور شد: اگر رویدادهای بر مسیر درست و اصولی خود جاری نگردد و به واسطه سرعت اطلاعات در سطح وسیعی اطلاع رسانی گردد به تبع کنشگری منفی مردم را در پی خواهد داشت. در این صورت ممکن است انگیزه ها زایل گردد و به تبع آن اعتماد عمومی از بین برود و وقتی این سرمایه اجتماعی از بین رفت دیگر مردم به دنبال منبع خبر نخواهند بود. در این صورت هر خبری باورپذیر خواهد شد.

وی تأکید کرد: بنابراین در دهکده جهانی راهی برای پنهان کردن اتفاقات نمانده است و اطلاع رسانی این رازهای مگو باعث کنشگری مردم بعنوان واحد موثر و فعال تشکیل دهنده جامعه می گردد و شایسته است روابط عمومی رسالت خود را در جهت آگاهی بخشی و هدایت افکار عمومی با در نظر گرفتن واقعیت های عرصه اطلاع رسانی به خوبی ایفا نمایند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.