بدری در تشریح جلسه کمیسیون عمران:

معاونان وزارت راه: تغییر دولت آمریکا باعث زیر سوال رفتن قرارداد خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ نبوده است

سخنگو کمیسیون عمران از مطرح شدن بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

کمیسیون عمران خواستار نوسازی ناوگان حمل و نقل  جاده‌ای شد
صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون عمران اظهار داشت: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیما سازی کشور و مدیر عامل هما قراردادها و تفاهم‌نامه‌های خرید هواپیما بررسی شد و در خصوص  تمام مسائل اعم از  خرید هواپیما،‌ تامین منابع مالی، عقد قرارداد، بحث شد.

 آخوندی در این جلسه اعلام کرد که 85 درصد منابع ارزی خرید هواپیماها از طریق فایناس شرکت‌های سرمایه‌گذار و خود شرکتهای هواپیمایی تامین اعتبار شده  و 15 درصد مبلغ نقدی نیز از محل صندوق توسعه ملی و فروش اوراق سکوک تامین اعتبار شده است.

بدری با بیان اینکه معاونان وزارت راه اذعان کردند که تغییر دولت آمریکا باعث زیر سوال رفتن قرارداد خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ نبوده و این دو قرارداد طبق توافقات قبلی در جریان است، ادامه داد: در مجموع پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی و معاونانش در جلسه عصر امروز برای نمایندگان قانع کننده بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون متبوعش گفت: طبق این اظهارات بحث هواپیمای دست دوم و مرجوعی منتفی بوده و همه هواپیماها نو هستند.

بدری ادامه داد: اعضای کمیسیون همچنین دغدغه‌های خود را در رابطه با این موضوع ابراز داشتند که همه آنها به تفصیل ،بحث و کنکاش شد.

وی در خصوص جمع‌بندی جلسه امروز کمیسیون عمران خاطر نشان کرد: خطوط هوایی اولویت نخست کشور از بُعد بین‌المللی است و اهمیت خاصی دارد اما در کنار این مسئله وزارت راه و شهرسازی نباید از نو سازی حمل و نقل جاده ای  غافل شود و این ناوگان نیز باید بهبود یابد.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: بدری ، کمسیون عمران ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار