تلویزیون دولتی روسیه: دونالد ترامپ از رهبر کره شمالی خطرناک‌تر است

مجری یکی از برنامه‌های تلویزیونی روسیه، ترامپ را در مقایسه با کیم جونگ اون، شخصیتی خطرناک‌تر و غیرقابل‌پیش‌بینی‌تر توصیف کرد.

تلویزیون ملی روسیه: دونالد ترامپ از رهبر کره شمالی خطرناک‌تر است به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، تلویزیون دولتی روسیه در یکی از برنامه‌های خبری خود اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از کیم جونگ‌اون رهبر کره شمالی خطرناک‌تر است. با اینکه رسانه‌های دولتی روسیه از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر به گرمی استقبال کردند، تصمیمات بعدی او باعث ایجاد تنش بین دو کشور و تغییر دید مسکو نسبت به وی شده است.
 
روابط دو کشور از وقتیکه ترامپ یک حمله موشکی علیه نیروهای بشار اسد (رئیس جمهور سوریه و متحد روسیه) انجام داد و یک بمب بزرگ را نیز در شرق افغانستان پرتاب کرد، رو به تیرگی نهاد.
 
«دیمتری کیسلوف» گوینده اخبار تلویزیون روسیه در برنامه هفتگی خود با عنوان «Vesti Nedeli» گفت: «جهان فقط به اندازه یک مو با جنگ هسته‌ای فاصله دارد. جنگ ممکن است به دلیل رویارویی دو شخصیت آغاز شود: دونالد ترامپ و کیم جونگ اون. با اینکه هر دو خطرناک هستند، اما ترامپ خطرناک‌تر است».

کیسلوف معتقد است که ترامپ نسبت به کیم جونگ اون غیرقابل پیش‌بینی‌تر است. وی در ادامه گفت این دو مقام چندین ویژگی مشترک دارند «هر دوی آنها غیرقابل پیش‌بینی هستند، تجربه بین المللی محدود دارند و آماده ورود به جنگ هستند».
 
این مجری تلویزیونی در ادامه گفت ترامپ به مراتب از کیم جونگ اون خطرناک تر است چون رهبر کره شمالی آماده گفتگو است، به کشورهای دیگر حمله نمی‌کند و ناوگان دریایی‌اش را به سواحل آمریکا اعزام نکرده است.
 
«دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین از پاسخ به این سوال که نظر کسیلوف به کرملین نزدیک است یا خیر، امتناع کرد و در این خصوص گفت: «موضع او به موضع کرملین نزدیک است؛ اما نه همیشه».
 
کسیلوف که پیش از این گفته بود روسیه می‌تواند آمریکا را به خاکستر تبدیل کند، در ادامه گفت: «کیم جونگ اون دست‌کم در قلمرو خودش است و مانند آمریکا به کشورهای دیگر حمله نمی‌کند».
 
به نوشته ایندیپندنت، پس از اینکه پیروزی ترامپ در انتخابات 2016 همگان را غافلگیر کرد، تلویزیون دولتی روسیه به شدت از این بُرد استقبال کرد. با توجه به تبلیغات و شعارهای ترامپ این دید در همگان ایجاد شده بود که روابط واشنگتن و مسکو رو به بهبود خواهد رفت. اما رئیس‌جمهور آمریکا باید به وعده‌ها و شعارهایش عمل کند تا این اتفاق رخ دهد. البته این اتهام که افراد نزدیک به ترامپ در جریان انتخابات 2016 با کرملین در ارتباط بوده‌اند یک رسوایی را برای او رقم زد که روابط دو کشور را زیر ذره‌بین برد.
 
با اینکه سرگئی لاوروف –وزیر خارجه روسیه- از پیونگ‌یانگ به  دلیل اقدامات هسته‌ای اخیرش انتقاد کرد، اعلام کرد مسکو از آمریکا انتظار دارد تنش‌ها را تشدید نکند. وی در این خصوص گفت: «ما امیدواریم اقدام یک جانبه‌ای که اخیراً در سوریه رخ داد در کره شمالی اتفاق نیفتد و آمریکا دنباله رو خط مشی باشد که ترامپ در کمپین انتخاباتی‌اش تبلیغ می‌کرد».
 
تنش‌ها بین آمریکا و کره شمالی با انجام یک آزمایش موشکی جدید از سوی کره در روز یکشنبه افزایش یافت. «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در بازدید از مرز کره جنوبی و کره شمالی اظهاراتی را بیان کرد که به صورت تلویحی از احتمال اقدامات شدید و جدی آمریکا برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای کره شمالی خبر می‌دهد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار