با حضور طیب نیا؛

رونمایی از بانک داده‌های اقتصادی و مالی/میرشجاعیان:شفاف نبودن اقتصاد امکان برنامه ریزی صحیح و جامع را سلب می کند

بانک داده‌های اقتصادی و مالی و درگاه پایش داده‌های اقتصادی امروز ۲۹ فروردین ماه در مراسمی با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از دو سامانه داشبورد مدیریت اطلاعات اقتصادی و بانک داده‌های اقتصادی و مالی امروز ۲۹ فروردین‌ماه با حضور علی طیب‌نیا ، وزیر امور اقتصاد و دارایی و حسین میرشجاعیان (معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد) برگزار شد.

براساس این گزارش، بانک داده‌های اقتصادی و مالی با هدف ایجاد شفافیت اقتصادی و دسترسی سریع و آسان سیاستگذاران و پژوهشگران به داده‌های به هنگام مالی و اقتصادی ملی، استانی و بین المللی ایجاد شده است.

لازم به ذکراست، داده‌ها از منابع رسمی و مستند به صورت سری زمانی سالیانه، فصلی، ماهیانه و روزانه با امکان دریافت به صورت فایل اکسل برای برخورداری از پردازش‌های آماری- نموداری در اختیار کاربران قرار گرفته است.

حسین میرشجاعیان حسینی معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این مراسم گفت: دفتر مدلسازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد با توجه به جایگاه سازمانی و وظایف محوله، طراحی بانک داده‌های مالی و اقتصادی کشور را با تاکید بر عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی و با هدف ارائه آمار و اطلاعات بهنگام و رسمی در دستور کار خود قرار داد.

حسینی افزود: این مهم از آنجا اهمیت دارد که حرکت در مسیر توسعه و برنامه ریزی در هر اقتصادی بدون وجود اطلاعات شفاف، صحیح و جامع و ارائه تحلیل علمی و کارشناسی از این اطلاعات امری غیرممکن است.

به گفته وی، شفاف نبودن اقتصاد سبب می‌شود تا امکان برنامه ریزی صحیح و جامع اقتصادی ممکن نشود و این امر از آنجایی حائز اهمیت است که نخستین گام در سیاستگذاری اقتصادی و بررسی مسائل آن، شناخت دقیق از وضع موجود است.

وی تاکید کرد: جریان اطلاعاتی در صورت پیوستگی و روزآمد بودن، زمینه برنامه ریزی‌های بلندمدت را فراهم می‌کند و در نتیجه علاوه بر سیاستگذاران کلان، آحاد جامعه و فعالان اقتصادی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار