وزارت خارجه آمریکا: ترامپ به کره شمالی اجازه تهدید متحدانش را نخواهد داد

سوزان تورنتون اعلام کرد رییس جمهور آمریکا اجازه تهدید متحدانش از سوی پیونگ یانگ را نخواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به کره شمالی اجازه نخواهد داد هیچ کدام از متحدان یا شرکای منطقه‌ایش را تهدید کند. 

بر این اساس، سوزان تورنتون – معاون وزیر خارجه آمریکا – اعلام کرد دونالد ترامپ به کره شمالی اجازه نخواهد داد متحدان آمریکا و شرکایش را در منطقه تهدید کند. رییس جمهور بسیار باهوش است و نمی‌پذیرد که ایالت متحده و متحدان و شرکای منطقه‌ایش زیر تهدیدهای موشکی و هسته‌ای دشمن خود باشند. 

اوایل امروز (دوشنبه) نیز مایک پنس – معاون ترامپ – در دیدار از کره جنوبی اعلام کرد حمله نظامی آمریکا به دشمنان خود در افغانستان و سوریه نشان دهنده تغییر در راهبرد آمریکا درباره برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی است. 

14 آوریل (26 فروردین) رسانه‌های آمریکا اعلام کردند ترامپ ممکن است در صورت آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی، دستور حمله به این کشور را صادر کند. رییس ستاد کل نیروهای مسلح کره شمالی در پاسخ تهدید کرد پیونگ یانگ به پایگاه‌های نظامی آمریکا در ژاپن و کره‌جنوبی، و نیز کاخ ریاست جمهوری سئول حمله خواهد کرد. 

همچنین یک روز بعد (27 فروردین) کره شمالی اقدام به آزمایش موشکی کرد که به شکست منجر شد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار