اعتراف وزیر معارف به فساد اداری در لایه لایه این وزارت

وزیر معارف با اذعان به اینکه فساد هنوز هم در معارف افغانستان به پیمانه وسیعی وجود دارد، گفت متأسفانه در مدت نزدیک به دو سال کاری ام، هنوز بر علیه فساد کار مثبت را انجام نداده ام.

اعتراف وزیر معارف به فساد اداری در لایه لایه این وزارتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اسد الله حنیف بلخی وزیر معارف افغانستان که طی یک سفر رسمی به مزارشریف رفته بود، در نشستی با مسئولان محلی بلخ، آموزگاران و خبرنگاران گفت: "فساد هنوز هم در معارف کشور به پیمانه وسیعی وجود دارد، اما تلاش ها برای کاهش این پدیده نیز روی دست گرفته شده است.

وزیر معارف گفت: "متاسفانه در مدت نزدیک به دو سال کاری ام، هنوز برعلیه فساد، کار مثبت را انجام نداده ام.

اما وی از تلاش های امیدوار کننده بخاطر ریشه کن نمودن فساد با جدیت یاد کرد و گفت: ما پلان هایی را روی دست داریم و انشاءالله ریشه فساد را در معارف از بین خواهیم برد.

وزیر معارف به طور آشکارا بیان کرد که به علت نداشتن سابقه کاری رئیس معارف سابق بلخ؛ معارف این ولایت بیشتر به فساد آغشته شده است.

وی از باشند گان بلخ خواست تا بخاطر از بین بردن فساد، وزارت معارف را همکاری نمایند تا برعلیه مفسدین برخورد قانونی صورت گیرد.

آوا نوشت: آقای بلخی از موجودیت مکاتب، معلمین و شاگردان خیالی نیز در چوکات معارف انکار نکرد و گفت: "در حال حاضر این رقم در افغانستان به گونه وسیع وجود دارد".

وی ادامه داد :" ما وجود شاگردان، معلمان و مکاتب خیالی را انکار نمی کنیم، معاش را می گیرند بدون اینکه خدمتی به این مردم کرده باشند. ما در بسیاری ولایات آمار و ارقام از آنها داریم که به خاطر جلوگیری، اقداماتی روی دست گرفته ایم، همین آمار و ارقامی که تازه به دست ما آمده، روی او محاسبه کرده و تصمیم می گیریم".


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.