نبیل قاووق: کشورهای حامی تروریسم مسئول کشتار کودکان و زنان فوعه و کفریا هستند

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تاکید کرد که خون کودکان و زنان کشته‌شده فوعه و کفریا به گردن کشورهای حامی تروریسم در جهان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان، با اشاره به کشته شدن شماری از اهالی فوعه و کفریا در حمله‌ای تروریستی در سوریه تأکید کرد: سران فتنه با دستوراتشان  و کشورهای صادر کننده تروریسم تکفیری وهابی، پشت پرده کشتار کودکان و زنان شیعه فوعه و کفریا هستند. این انفجار یک تک‌روی محدود نبود بلکه ادامه کشتار و فتواهای تکفیری بود. کشورهایی که از تکفیری‌ها حمایت می کنند، مسئول کشتار زنان و کودکان کفریا و فوعه هستند.

وی گفت: آمریکا زمانی که دید طرح تکفیری در سوریه در حال فروپاشی و شکست است فرودگاه الشعیرات را برای تغییر موضع ثابت سوریه در حمایت از محور مقاومت هدف قرار داد؛ اما نمایش قدرت آمریکا موضع هم‌پیمانان سوریه را تغییر نداد بلکه به نتایجی معکوس داشت وهم‌پیمانان سوریه بر حمایتشان از این کشور افزودند و معادله میدانی نیز هیچ تغییری نکرد. این حمله تنها بیان ناامیدی آمریکا و شکست معادلاتش در سوریه بود.

این عضو شورای مرکزی حزب الله درباره اوضاع لبنان گفت: نگرانی همگان امروزه این است که دولت پس از اینکه اعتماد مردم را از دست داد توافق سیاسی را نیز از دست دهد و به فضای تنش و دودستگی سیاسی بازگردد، اما میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان، وارد شد و موضع مناسبی که کشور را نجات داد، اتخاذ کرد؛ در غیر این صورت لبنان به بحران سیاسی بدتری می‌رسید.

وی در خصوص مسائل داخلی لبنان نیز گفت: با موضع رئیس‌جمهور، فرصت واقعی، جدی و جدیدی برای توافق با قانون انتخابات جدید حاصل شد و روند توافق درحال پیشرفت است. کسانی که بر اختلافات میان حزب الله و هم‌پیمانانش در جنبش أمل یا جریان آزاد ملی حساب باز می‌کنند سوءنیت خود را نشان می‌دهند؛ چراکه هیچ مشکلی میان حزب الله و جریان آزاد ملی درباره قانون انتخابات پارلمانی وجود ندارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار