حضور ۳۳ کشور در مسابقات قرآن و عترت/ تجلی وحدت مسلمان در مسابقات جهانی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از شرکت ۳۳ کشور در مسابقات جهانی قرآن خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری به مناسبت برگزاری پنجمين دوره مسابقات دانش آموزي بين المللی قرآن كريم با حضور مهدی فيض معاون پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت صبح امروز در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این نشست مهدی فیض با بیان اینکه برگزاری مسابقات بین الملی قرآنی دانش آموزی با حضور 33 کشور انجام می شود، گفت: 6 میلیون نفر از دانش آموزان در فعالیت های قرآنی به صورت داوطلبانه شرکت کرده  که البته شرایط  ایده آل ما شرکت 13 میلیون دانش آموز است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری سازمان اوقاف از 30 فروردین این مسابقات برگزار می شود، عنوان کرد: این مسابقات بهانه ای است دانش آموزان کشورهای دیگر را دعوت کنیم تا کشور را از نزدیک ببیند و با فرهنگ و تمدن ما نیز آشنا شوند. 

فیض بیان کرد: برای برگزاری این مسابقات با 70 کشور رایزنی کرده ایم که 33 کشور نمایندگان خود راا اعزام می کنند. در مجموع 60 دانش آموز در دو گروه دختران و پسران شرکت می کنند.

معاون پروشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: این مسابقات موجب می شود تا وحدت جهان اسلام به وجود آید و به طور میانگین به رتبه های اول تا سوم 20 میلیون تومان تعلق می گیرد البته جنبه مادی برای ما اهمیت ندارد.

وی تصریح کرد: استمرار فعالیت با دانش آموزان شرکت کننده ها را از دوره های دانش آموزی تا دانشگاهی خواهیم در ساختار جدید داریم.

در ادامه مراسم مدیرکل امور قرار و عترت با بیان اینکه از متوسطه دوم و سن ۱۶سال در مسابقات حضور دارند و در تفکیک جنسیتی ۳۸دانش آموز پسر و ۲۲دانش آموزش دختر شرکت می کنند که از این تعداد چهار نفر ایرانی است و سهم کشورمان مانند سایر کشورها است.

وی افزود: امسال این مسابقات برای اولین بار در سطح بانوان برگزار می شود و حتی الان برخی کشورها نماینده دختر ندارند.

مسیب زاده تصریح کرد: پنج مسابقه همزمان و با استقلال از یکدیگر برگزار می شود و در هرکدام از حوزه ها شرایط خاص خود را دارد و در آیین نامه مسابقات به دانش آموزان توجه شده است.

مدیر کل امور قرآن و عترت آموزش و پرورش گفت: شرایط برای همه کشورها به منظور شرکت در مسابقات فراهم شده است و عدم حضور برخی کشورها به دلیل مسائل سیاسی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه همواره محوریت مدرسه مورد توجه است، یادآور شد: در مسابقات دانش آموزی برای اجرا از دانش آموزان بهره گرفته شده که نشان از اعتماد ما به جوانان است و در این میان اختلافی بین دختران و پسران قائل نمی شویم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار