یزد؛

تشویق خیران به‌سمت مدرسه‌سازی

گروه‌های مرجع به‌ویژه روحانیون در تشویق خیران به‌سمت مدرسه‌سازی پیش‌قدم شوند.

   هادی مقیمی فرماندار اردکان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی٬ تولید و اشتغال٬ اهمیت تربیت نسل فرهیخته و دانشمند را در تولید و اشتغال برای کشور مهم و حیاتی خواند و گفت: سوابق تحصیلی دانش‌آموزان و کسب رتبه‌های برتر استانی و ملی در آزمون‌ها نشان‌دهنده پتانسیل عظیم انسانی در شهرستان اردکان است که باید به‌آن توجه شایسته‌ای شود.
 
  وی افزود:ورود خیران به این حوزه٬ نشان از وسعت دید و فهم آنان از اهمیت تعلیم و تربیت است.

 فرماندار اردکان گفت: نگاه دولت تدبیر و امید به مقوله آموزش و پرورش٬ نگاهی جدی است و به‌همین سبب علی‌رغم تنگناهای موجود در اقتصاد٬ بیشترین اعتبارات به حوزه آموزش و پرورش شهرستان تخصیص یافته است.

  مقیمی با بیان این‌که همواره به کمک خیران در ساخت و تجهیز مدارس نیاز داریم٬ سرمایه‌گذاری در این بخش را از باقیات‌الصالحات خواند و گفت: دولت در شهرستان نیز تمام توان خود را به کار گرفته که نمونه آن اختصاص مبلغ خوبی برای نوسازی مدارس است که تخصیص آن صددرصد خواهد بود.

 وی افزود: البته این مبالغ با توجه به وسعت حوزه آموزش و پرورش کفایت نمی‌کند و لازم است گروه‌های مرجع به‌ویژه روحانیون در تشویق خیران به‌سوی مدرسه‌سازی و فرهنگ‌سازی در سایر اقشار جامعه تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.

 در پایان این مراسم از خیران مدرسه‌ساز تجلیل و مدرسه خیّری دخترانه حضرت ابوالفضل (ع) رسماً افتتاح شد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.