افزایش بازداشت مهاجران در آمریکا از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ

از زمان آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا بیش از 21 هزار مهاجر را بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، واشنگتن پست در گزارشی که روز گذشته منتشر شد نوشت: بازداشت مهاجران در ماه های نخست ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" افزایش چشمگیری داشته است. سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا از آغاز ماه ژانویه تا اواسط ماه مارس سال جاری میلادی، 21362 مهاجر را بازداشت کرده است که این رقم در مقایسه با سال گذشته میلادی در همین زمان با 32.6 درصد افزایش همراه بوده است.

در سال 2016، سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا 16104 نفر را بازداشت کرده بود. در سالهای 2014 و 2015 هم به ترتیب 29238 نفر و 18031 نفر در همین بازه زمانی بازداشت شده اند.

بر اساس این گزارش، حدود سه چهارم مهاجران بازداشت شده محکومیت کیفری داشته اند؛ اما بیشتر افراد بازداشتی بدون هیچ سابقه کیفری دستگیر شده اند.

در واقع از زمان آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تعداد مهاجران بازداشت شده، که هیچ سابقه کیفری نداشته اند، دو برابر شده است. این درحالیست که سخنگوی سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا در واکنش به این گزارش در بیانیه ای اعلام کرد: تمرکز ما بر افرادی است که برای امنیت ملی، امنیت عمومی و امنیت مرزها تهدید محسوب می شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پیشتر یک طرح ضد مهاجرتی امضا کرده بود که به موجب آن اتباع 7 کشور مسلمان را از سفر به آمریکا منع می کرد. این اقدام ترامپ اعتراضات گسترده ای را به دنبال داشت و حتی یک قاضی فدرال در ایالت سیاتل این دستور ترامپ را لغو کرد. پس از آن ترامپ یک طرح ضدمهاجرتی اصلاح شده امضا کرد که فقط کشور عراق را از این طرح مستثنی کرده بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار