رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی:

مجوز ایجاد نخستین مرکز تحقیق و توسعه آذربایجان غربی صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: مجوز ایجاد نخستین مرکز تحقیق و توسعه استان آذربایجان غربی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛جعفرصادق اسکندری در جلسه"ایده شو" که با حضور دبیر کل اتاق بازرگانی استان برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته 57 گواهی تحقیق و توسعه در استان صادر شد در حالی که در تمامی سال های گذشته تنها 29 گواهی صادر شده بود.

وی با ابراز خرسندی از امضای هفت قرارداد با دانشگاه های ارومیه تصریح کرد: این موضوع در طول تاریخ بی سابقه بود تا جایی که آذربایجان غربی در رده نخست کشور در انعقاد قرارداد با دانشگاه ها قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی بیان کرد: از سوی دیگر خوشبختانه هم اکنون نیز مجوز ایجاد نخستین مرکز تحقیق و توسعه استان آذربایجان غربی صادر شده است.

در این جلسه حق جو دبیر کل اتاق بازرگانی آذربایجان غربی نیز بیان کرد: باید از تجربیات پارک های علم و فناوری سایر استان های کشور استفاده شود.

وی افزود: در این رابطه، تعداد ایده ها بسیار است اما عملیاتی شدن آنها مهم تر است.

در ادامه رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته نخستین مدرسه کسب و کار در دانشگاه علمی کاربردی ارومیه ایجاد شد.

علی حضرتی تصریح کرد: با وجود اینکه ایده های نو در این مدرسه مطرح شد اما باید به ایده های جدید اعتماد کرده و از سوی دیگر باید در ابتدا ایده های دانشجویان مشکل یابی و مسئله شناسی شود و سپس ایده آنان بررسی شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.