اصفهان؛

اجرای طرح توسعه‌ هتل تاریخی عباسی در 2 مرحله

هتل عباسی یکی از جاذبه‌های توریستی شهر اصفهان است و طرح توسعه‌ این هتل تاریخی در ۲ مرحله و با حفظ اصول و ساختار میراث فرهنگی اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،استاندار اصفهان در جلسه‌ بررسی طرح توسعه هتل تاریخی عباسی که در حاشیه جلسه‌ اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح شده بود، با حضور معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی و همچنین مدیرعامل شرکت بیمه ایران تشکیل شد، اظهار داشت: هتل عباسی یکی از جاذبه‌های توریستی شهر اصفهان است که متقاضیان خاص خود را دارد و با توجه به توسعه‌ گردشگری در اصفهان، متقاضی توسعه‌ هتل هستیم و آمادگی داریم که مسائل مربوط به میراث فرهنگی، شهرداری و اخذ مجوزها را پیگیری و مرتفع کنیم.

رسول زرگرپور  با بیان اینکه طرح توسعه‌ این هتل تاریخی در دو فاز با حفظ اصول و ساختار میراث فرهنگی اجرا می‌شود، افزود: در ابتدا توسعه‌ فاز اول در دستور کار قرار گیرد.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه مرمت این هتل تاریخی باید با قوت ادامه یابد، گفت: مدیریت استان آماده‌ همکاری در این خصوص است و با توجه به موافقت کامل شهرداری، طی یک ماه آینده باید میراث فرهنگی طرح را آماده کرده و اطلاعات کامل از شهرداری اخذ کند و سپس تیم مشاوره‌ای توسط شرکت بیمه‌ای ایران مشخص شود تا کارها پیگیری شود.

زرگرپور با بیان اینکه مجری این طرح باید توسط بیمه انتخاب شود، اذعان داشت: با همکاری میراث فرهنگی اطلاعات شهرسازی کامل اخذ شود و در این طرح بیمه در خصوص تأمین منابع مالی و مدیریت استان در خصوص مسائل اجرایی همکاری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هیأت‌های خارجی در سفر به اصفهان خواستار همکاری در زمینه‌ ساخت هتل و بیمارستان هستند، مطرح کرد: باید از این ظرفیت‌ها نیز در استان استفاده شود.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران نیز در این جلسه اذعان داشت: طرح توسعه‌ هتل عباسی به عنوان یک هتل شاخص و پروژه‌ مهم و اساسی جزو اولویت‌های این شرکت قرار دارد و در خصوص تأمین منابع مالی آن اقدام می‌کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: آنچه اهمیت دارد این است که ما به دنبال سرمایه‌گذاری در این هتل هستیم تا وضعیت مناسب‌تری را شاهد باشیم و در ادامه نیز در خصوص توسعه و گسترش هتل آماده انجام این مهم هستیم.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.