واعظی:

آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک هستیم

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: در انتخابات پیش رو برگزاری انتخابات الکترونیک در دست اجرا است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در انتخابات پیش رو برگزاری انتخابات الکترونیک در دست اجرا است و ما برای اجرای این موضوع مشکلی نداریم و این مهم در اختیار شورای نگهبان و وزارت کشور است.

وی در مورد جوسازی‌ها و مشکلات فضای مجازی در آستانه انتخابات گفت: بخشی از این به دستگاه‌های امنیتی و قوه قضائیه مرتبط است و هم در وزارت کشور، شورای نگهبان و قوه قضائیه کمیته‌هایی تشکیل شده و در حال پیگیری است.

واعظی تصریح کرد: راه‌اندازی دولت الکترونیک  از مهم‌ترین اقدامات در دست اجرا بوده و سعی داریم حدود 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار را به اینترنت متصل کنیم.

 وزیر ارتباطات گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای دیگر افزایش پهنای باند اینترنت داخلی کشور از 6800 به بالاتر از 10 هزار است و فاز سوم شبکه ملی اطلاعات به بهره‌برداری می‌رسد.

واعظی اضافه کرد: میزان 70 میلیارد ریال تا پایان دولت سرمایه‌‌‌گذاری می‌شود و خوشبختانه در سال گذشته با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل استارت‌آپ‌های بسیار زیادی در کشور تشکیل شده و حدود 128 هزار نرم‌افزار بومی نوشته و 94 درصد از نرم‌افزارهای داخلی استفاده می‌کنند و بسیاری از نرم‌افزارهای بومی خود را به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات یادآور شد: فیبرکشی به طول 83 کیلومتر در شهرهای طبس، عشق‌آباد و دیهوک انجام شده و قول مساعد داده شده تا پایان این دولت 83 روستا به اینترنت متصل شوند و 285 میلیارد ریال از ابتدای این دولت سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که حدود 120 میلیارد ریال در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.