سرمربی تیم ملی گلف:

تنها یک زمین استاندارد در کشور داریم/ مشکلات نسبت به گذشته کمتر است

علی جمعه قلی زاده گفت: متاسفانه در سراسر کشور تنها یک زمین گلف استاندارد داریم که آن هم ناقص است.

سرمربی تیم ملی گلف: تنها یک زمین استاندارد در کشور داریم / مشکلات نسبت به گذشته کمتر استعلی جمعه قلی زاده کارشناس گلف و سرمربی تیم ملی گلف کشورمان در گفت و گو با خبرنگار  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مسابقات بین المللی گلف که قرار است به میزبانی کشورمان برگزار شود، گفت: مسابقات بین المللی گلف زنده یاد حسن شهباز پور از تاریخ 15 الی 20 اردیبهشت به میزبانی مجموعه ورزشی انقلاب تهران با حضور 8 تیم شامل 4 تیم داخلی و 4 تیم خارجی برگزار می شود.

پیش از این مسابقات جام همبستگی به صورت داخلی و در زادگاه این گلف باز، که یکی از برترین های گلف بوده است برگزار می شد اما امسال در صحبت و هماهنگی هایی که وجود داشت بنا بر این شد که این مسابقات با حضور 4 تیم داخلی و خارجی به صورت بین المللی برگزار شود. به همین دلیل مسابقه ای که هر ساله در مسجد سلیمان برگزار می شد تغییراتی اساسی داشت. 

وی افزود: در این مسابقات 19 تیم از تمام کشور شرکت کرده بودند و 3 تیم برتر یعنی تیم های سورتمه اهواز، ملی حفاری و نفت و گاز گچساران توانستند جواز حضور در این مسابقات را کسب کنند. 

کارشناس گلف کشورمان در پاسخ به این سوال که چرا این بازی در مجموعه انقلاب برگزار می شود عنوان کرد: این مسابقات به میزبانی مجموعه انقلاب برگزار می شود چون ما زمین استاندارد دیگری در کشور نداریم همچنین این زمین هم استاندارد نیست و ناقص است. 

وی ادامه داد: ما از لحاظ امکانات و مسائل مالی وضعیت خوبی نداریم اما نسبت به سال های گذشته کمی بهتر شده ایم با این حال هم اکنون ماشین چمن زنی مناسب برای آماده سازی زمین مسابقه نداریم و مجبور شده ایم تا سفارش این دستگاه را به امارات متحده عربی بدهیم. 

سرمربی تیم ملی گلف کشورمان در پاسخ به این سوال که در سال های گذشته آیا ورزشکاران ایرانی در مسابقات بین المللی شرکت کرده اند یا خیر، بیان داشت: آخرین مسابقات بین المللی که ورزشکاران ما توانستند در آن حاضر شود مسابقات قهرمانی آسیا بود که در سال 1394 به میزبانی ابوظبی امالرات برگزار شد. خوشبختانه در این مسابقات ما توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و با 2 پله ارتقا نسبت به قبل از میان 21 تیم در جایگاه هفدهم قرار بگیریم. 

وی در ادامه در خصوص حضور یک مربی خارجی در کشورمان گفت: قرار است یک مربی خارجی برای آموزش مربیان داخلی به کشور بیاید. 

قلی زاده در ادامه و در مورد  مسابقات داخلی عنوان کرد: خوشبختانه هر ساله مسابقات لیگ کشورمان را با حضور تیم های مختلفی از سراسر کشور برگزار می کنیم. 

وی درباره تعداد تیم های حاضر در مسابقات کشوری و تنوع آن ها بیان داشت: مسابقات لیگ برتر با حضور 10 تیم، مسابقات لیگ دسته اول با حضور 8 تیم و مسابقات دسته سوم با حضور 6 تیم برگزار می شود که همگی تیم ها از استان های مختلف هستند. 

کارشناس گلف کشورمان در خصوص مشکلات مالی اظهار داشت: به هر حال مشکلات مالی وجود دارد اما این نکته مهم است که برگزاری مسابقات لیگ برای فدراسیون هزینه ای ندارد و تنها هزینه آن تهیه مدال و کاپ است که بیش از 2 یا 3 میلیون تومان هزینه ندارد. 
 
قلی زاده در پایان و در مورد اردوی ملی پوشان برای حضور در این مسابقات گفت: بازیکنان تیم ملی هم اکنون در باشگاه های خود هستنند و تمرین می کنند به همین دلیل برای این مسابقات از آمادگی خوبی برخوردارند و نیازی به اردو نیست زیرا عملا می توان قهرمانی تیم ملی رار در این مسابقات قطعی دانست. 


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار