بجنورد؛

پرداخت ۶۰ میلیارد ریال برای بیمه تامین اجتماعی محرومان

در سال گذشته بیش از ۶۰ میلیارد ریال کمیته امداد استان برای بیمه محرومان تحت حمایت پرداخت کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز  بجنورد؛علی وحدانی،قائم مقام کمیته امداد استان با بیان این که مددجویان بیمه های اجتماعی، در آینده از همه مزایای بیمه اجتماعی از جمله بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت وخدمات درمانی بهره مند خواهند شد،گفت: طرح بیمه تامین اجتماعی محرومان، از جمله زنان سرپرست خانوار دارای یتیم، با کمک مجلس و دولت با هدف توانمند سازی محرومان وجلوگیری از بازگشت خانواده ها به چرخه فقر در حال اجرا است.

وی افزود : هم اکنون بیش از دو هزار ۳۰۰ زن سرپرست خانوار ازمزایای این طرح بهره مند هستند و این نهاد با پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی ایشان نسبت به بیمه نمودن آنها اقدام نموده است.

وحدانی افراد مشمول بیمه را در دو بخش بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال بیان و اظهار کرد : هم اکنون بیش از چهار هزار نفر از مجریان طرح های اشتغال از مزایای این بیمه بهره مند هستند.

وی با اشاره به بالا بودن سرانه حق بیمه تامین اجتماعی و توان پایین اقتصادی این خانواده ها در پرداخت آن، تاکید کرد: با توجه به عدم توانایی مالی خانواده های محروم وبه خصوص زنان سرپرست خانوار در پرداخت این سهم ،کمیته امداد تمامی هزینه ها را به صورت بلاعوض به حساب تامین اجتماعی واریز می کند.

فائم مقام کمیته امداد استان تصریح کرد : بخشی از حق بیمه مددجویان از منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها و بخش دیگر از محل در آمد های دولتی تامین می شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.