ورود رئیس جمهور به عسلویه

رئیس جمهور به منظور بهره برداری از چندین طرح نفت و گاز و پتروشیمی در شهرستان های عسلویه و کنگان وارد عسلویه استان بوشهر شد.

ورود رئیس جمهور به عسلویه
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر حسن روحانی در فرودگاه بین المللی خلیج فارس مورد استقبال وزیر نفت، معاونان، استاندار بوشهر، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی قرار گرفت.
 
امروز با حضور رئیس جمهور 6 فاز گازی،4 طرح پتروشیمی و لایه نفتی پارس جنوبی به بهره برداری می رسد.
 
با بهره برداری از این فازها روزانه 150 میلیون مترمکعب گاز از میدان پارس جنوبی برای مصرف داخلی تولید می‌شود و به این ترتیب میزان برداشت از این میدان مشترک به قطر نزدیک می‌شود.
 
همچنین چهار طرح پتروشیمی شامل فاز 2 پتروشیمی کاویان، پلی استایرن انتخاب، پتروشیمی تخت جمشید پارس و واحد MEG پتروشیمی مروارید است. این طرح‌ها اتیلن، پلی استایرن و اتیلن گلایکول تولید می‌کنند.
 
با افتتاح این چهار طرح، در مجموع حدود 2 میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران افزوده می‌شود که ارزش این تولیدات بیش از 2 میلیارد دلار پیش بینی می‌شود.
 
لایه نفتی پارس جنوبی نیز امروز به بهره برداری می رسد.
 
این لایه نفتی در فاز نخست روزانه 35 هزار بشکه نفت تولید خواهد کرد که اکنون روزانه از این لایه 25 هزار بشکه نفت برداشت می‌شود.
 
حجم ذخایر درجای نفت خام لایه نفتی پارس جنوبی بیش از 14 میلیارد بشکه برآورد شده است.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.