معاون وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

نوسازی ۱۵۰ هزار واحد بافت فرسوده در سال جاری/ ۸ روشی که بافت‌های فرسوده را نوسازی می‌کند+جدول

مدیرعامل شرکت عمران وبهسازی بافت‌های فرسوده با اشاره به اینکه امسال ۸ روش مختلف برای نوسازی واحدهای فرسوده در نظر گرفته ایم گفت: با اجرای این ۸ روش ۱۵۰ هزار واحد فرسوده نوسازی می‌شود.

سعید ایزدی معاون وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه امسال نوسازی ۱۵۰ هزار واحد بافت فرسوده در برنامه وجود دارد، افزود: این ۱۵۰ هزار واحد از طریق ۸ روش مختلف امسال انجام می‌شود. 

وی افزود: بخشی از نوسازی این واحد‌ها از طریق روش خود مالکی انجام می‌شود به این صورت که با ارائه تسهیلات و بسته‌های تشویقی که از سوی شرکت عمران و شهرداری و نیز حمایت از مالکان نوسازی واحد‌ها صورت می‌گیرد.

ایزدی با اشاره به اینکه بخش دیگر از سهم نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی و نهاد توسعه‌گر انجام می‌شود، افزود: با نهاد تخصصی توسعه‌گر وارد مذاکره شده ایم و این نهاد با محوریت گفتگو با مردم وارد این عرصه می‌شود. دستور العمل این بخش نوشته شده و به زودی ابلاغ می‌شود.
  
ایزدی با اشاره به اینکه بخش دیگری از نوسازی بافت‌های فرسوده از طریق تعاونی خود یاری محلی انجام می‌شود، اظهار داشت: این شیوه عمدتاً بر پایه توان خودِ سازندگان محلی انجام می‌شود و با تشکیل این تعاونی‌ها و تقویت توسعه آنها بخش دیگری از بافت‌های فرسوده در محلات را می‌توانیم به سرانجام برسانیم. 

معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد:خیرین و تشکیل صندوق‌های نیکوکاری شیوه دیگر نوسازی به شمار می‌رود که در حال حاضر در یزد، مشهد و سمنان اقدامات اولیه شروع شده و ۲۵ هزار واحد از طریق این شیوه انجام می‌شود و امیدواریم با اجرای این شیوه در کلیه استان‌ها سهم قابل توجهی از نوسازی در کشور انجام شود. 

وی در ادامه گفت: بخش دیگری از سهم نوسازی در مسکن اجتماعی اختصاص داده شده که  انتظار می رود از طریق طرح مصوب شده در هیئت وزیران بتوانیم سهم بخش مسکن اجتماعی در بافت های فرسوده داشته باشیم.  

ایزدی با اشاره به شیوه دیگر از طریق واگذاری زمین صفر به بخش خصوصی و نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: مشارکت با بخش خصوصی شیوه دیگری است که می توان با ارائه تسهیلات و واگذاری زمین سهمی از نوسازی بافت‌های فرسوده را انجام دهیم. 

وی تصریح کرد: نوسازی مسکن از طریق حمایت از اجرای ظرفیت‌های تبصره ۲ ماده ۷ (صندوق‌های زمین و ساختمان، صندوق توسعه محلی) سهم دیگری از این نوسازی را در بر می‌گیرد. 

معاون وزیر راه وشهرسازی در پایان بیان کرد: نوسازی ۳۰۰۰ واحد مسکونی از طریق مشارکت با بخش خصوصی و الگو سازی امسال انجام می‌شود.

 
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار