بجنورد؛

اعطای تسهیلات به زوج های مددجو

با حمایت کمیته امداد 2 هزار و 800 زوج راهی خانه بخت شدند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛ عباس اهرابی، مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در سال ۹۵ بیش از دو هزار و ۸۰۰ زوج جوان تحت حمایت این نهاد زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند، گفت: بیش از چهار میلیارد و 300 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به این زوج ها پرداخت شده است.

وی افزود : کمیته امداد استان با استفاده حداکثری از منابع موجود و کمک های خیران، در حال حاضر مددجویی برای دریافت جهیزیه پشت نوبت ندارد .

اهرابی با اشاره به رشد اعتبارات جهیزیه در مقایسه بین سال های ۹۴ و ۹۵ اظهار کرد : در سال ۹۴ سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان برای جهیزیه مددجویان اختصاص یافت که این رقم در سال ۹۵ افزون بر ۹۰۰ میلیون تومان رشد داشته است.

وی مهم ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی را تسهیل در امر ازدواج جوانان دانست و بیان کرد: ارائه خدمات ازدواج از جمله پرداخت جهیزیه در توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش رویکرد اصلی کمیته امداد برای تحقق این هدف است.

وی با بیان اینکه میزان طلاق در خانواده های تحت پوشش کمیته امداد بسیار پایین است ، تصریح کرد : ارائه خدمات مشاوره ای موجب شده ازدواج های انجام شده در جامعه هدف کمیته امداد از پایداری بالایی برخوردار باشند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.