زنجان؛

چهار رسانه جدید در زنجان مجوز فعالیت می گیرند

چهار رسانه جدید با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانواده رسانه‌ای استان زنجان اضافه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ محمدجواد خسروی، کارشناس مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مورد این چهار رسانه جدید گفت: دوهفته‌نامه "آفتاب زنجان" به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی امیر نعمتی، فصلنامه "آهیانه" به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی فروغ یارمحمدی بیگدلی، هفته‌نامه "ندای نو" (هم‌اندیشان خرمدره، ابهر، سلطانیه) به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی حامد منصوری و پایگاه خبری "همدلی زنجان" به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی احمد اسدی به تازگی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به نوع و گستره فعالیت این رسانه‌ها، افزود: مجوز فعالیت دوهفته نامه "آفتاب زنجان" در تاریخ ٢٧ دی ماه سال ٩٥ صادر شده و به زبان فارسی، با گرایش عمومی در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی با گستره توزیع استانی و آدرس پایگاه اینترنتی aftabezanjan.ir فعالیت خواهد کرد. فصلنامه "آهیانه" نیز در تاریخ ششم دی ماه سال گذشته مجوز گرفته تا به زبان فارسی و با گرایش اختصاصی در حوزه علوم پایه و فنی و مهندسی، صنعت ساختمان به شکل مجله‌ای در گستره سراسری فعالیت کند.

خسروی با اشاره به نوع مجوز دو رسانه دیگر، اعلام کرد: هفته نامه "ندای نو" در تاریخ دوم اسفندماه مجوز فعالیت اخذ کرده تا به دو زبان فارسی و آذری در گرایش عمومی با زمینه‌های سیاسی و اجتماعی و در گستره فعالیت زنجان- ابهر فعالیت کند. پایگاه خبری "همدلی زنجان" نیز با آدرس http://hamdelizanjan.ir در تاریخ ١٦ اسفندماه مجوز دریافت کرده و با گرایش عمومی در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی و به زبان فارسی در زنجان فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هنوز نشریات چاپی جدید اولین نسخه خود را منتشر نکرده‌اند، ادامه داد: زنجان تا به امروز دارای ٥٢ نشریه و پایگاه خبری مجوزدار است که قدیمی‌ترین آنها هفته نامه "پیام زنجان" بوده و در سال ٦٧ مجوز فعالیت گرفته است.

کارشناس مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه فعالیت نشریات و پایگاه‌های خبری از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور رصد می‌شود، اظهار داشت: در این مدت، ٦ نشریه نیز به دلیل عدم انتشار منظم، مشمول ماده ١٦ شده و پروانه صاحب امتیاز آنها لغو شده است.

وی با اشاره به فعالیت چهار نشریه جدید در سال گذشته نیز، اظهار داشت: عصر ملت، نبض زنجان، پیک زنجان و داد زنجان در سال ٩٥ مجوز فعالیت گرفته‌اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.