استاندار خبر داد:

صادرات 31 محصول لرستان به 41 کشور دنیا

‌استاندار لرستان از صادرات 31 محصول لرستان به 41 کشور دنیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هوشنگ بازوند در کارگروه صادرات غیرنفتی استان بیان کرد: پیش‌بینی‌شده بود که برنامه صادرات سال 95 نسبت به سال 94، 12 درصد رشد داشته باشد که امسال رشد دو برابری را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: صادرات استان طی سال گذشته در مقایسه با سال 94 حدود 21.5 رشد داشته که نشان می‌دهد تحرک خوبی در تولید داشته‌ایم.

بازوند یادآور شد: رشد صادرات لرستان نسبت به میانگین کشور که کمتر از چهار درصد بوده، ‌نشان‌ تلاش فراوانی است که همه دستگاه‌های اجرایی استان انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: صادرات استان در سال 92، 86.4 میلیون دلار، 93، 95 میلیون دلار، در سال 94، 193  میلیون دلار و در سال 95، 234 میلیون دلار بوده که نشان می‌دهد صادرات استان سیر صعودی را طی می‌کند.

استاندار گفت: تراز تجاری استان مثبت است که امیدواریم در سال 96 رقم خوبی پیش‌بینی شود‌ برنامه صادرات استان از امروز بسته می‌شود.

وی افزود: با توجه به نام‌گذاری سال به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای صادرات به کشورها باید در سال 96 صادرات به کشورها بیشتر شود.

مدیر ارشد لرستان اظهار کرد: طی سال گذشته 31 محصول استان به 41 کشور صادرشده است که کار بی‌سابقه‌ای است، در سال 96 نیز باید شرایط را برای صادرکنندگان تسهیل کنیم.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.