در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

وضعیت نگران کننده پوسیدگی دندان دانش آموزان

مدیر کل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت آگاه سازی خانواده‌ها نسبت به سلامت دهان و دندان دانش آموزان گفت: شاخص پوسیدگی دندان برای دانش آموزان ابتدایی نامناسب است.

حسن ضیاءالدینی مدیر کل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص طرح توجه به سلامت دهان و دندان دانش آموزان گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده شاخص پوسیدگی (DMFT) برای دانش آموزان بالاتر از سه بوده که آمار خوبی محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس این شاخص کودکان به طور میانگین سه یا چهار دندان خراب و پوسیده داشته اند و همین مساله موجب شده تا طرح سلامت دهان و دندان را برای دانش آموزان ارائه کنیم.

مدیر کل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در راستای اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان سال گذشته ۲ نوبت وارنیش فلوراید و امسال نیز یک نوبت ازاین فرآیند انجام شد.

ضیاالدینی با بیان اینکه این طرح تمام دانش آموزان شامل عادی و استثنایی را شامل می‌شود، تصریح کرد: جمعیت هدف در این طرح دانش آموزان مقطع ابتدایی بوده و تامین اعتبار آن از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وی افزود: بحث سلامت دهان و دندان باید از بدوتولد و پیش از سن ورود به مدرسه نیز مورد توجه قرار گیرد تا شاخص پوسیدگی کاهش پیدا کند.

مدیر کل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: در طرح وارنیش علاوه بر فولوراید تراپی، بحث آموزش از طریق فیشور سیلانت (پرکردن شیار‌های دندان) برای دانش آمزان اجرا می‌شود.

ضیاالدینی یادآور شد: به طور کلی برنامه‌های درنظر گرفته شده با هدف کاهش شاخص پوسیدگی (DMFT) به عدد یک و آگاه سازی خانواده‌ها نسبت به سلامت دهان و دندان دانش آموزان است.

انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۵:۲۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
آفرین بر وزیر بهداشت
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۵:۲۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
در مدارس راهنمایی ها ،دبیرستان ها ، دانشگاه ها طرح می باشد ماهیانه به دانش آموزان دانشجویان . 1_مسواک درجه یک ، 2-خمیر دندان درجه یک ، 3جرم گیر دندان درجه یک ، 4پودر سفید کننده دندان درجه یک ، 5ضد عفونی کننده دهان ،6 نخ دندان ها، هر ماه یک بار در سراسر کشور ایران دکتران دندان پزشکی برای دیدن دندان ها دهان می آیند تا نگاهی به دندان دانش آموزان ،دانشجویان کنند.
آخرین اخبار